Kúl, közvetlen, keresztény

Szólj Be a Papnak!

A szeplőtelen fogantatás hitkérdés?

2019. november 20. - szoljbeapapnak

A szeptemberben indult négyrészes 'Hit és tudomány' vitasorozatunk záró alkalmán Jézus Krisztus személye körüli kérdéseket, történelmi tényeket és álhíreket boncolgathatjuk. Az eseményre való hangolódás érdekében a válaszadóknak szegeztünk egy-egy kérdést.

Zoltán atyától azt kérdeztük, hogy a szeplőtelen fogantatás történelmi tény, vagy hitkérdés-e.

myter-i-fysioterapi-maimann-fysioterapi-odense-smerter.jpg

Íme a válasza:

Megnehezített recepció

Isten Anyjának, a Boldogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatásának hitigazságát 1854-ben IX. Pius pápa ünnepélyesen kihirdettete a Vatikánban. Az Ineffabilis Deus kezdetű bullában közzé tett dogma mondanivalójával összhangban álló recepció megnehezített. Ez több összetevőre vezethető vissza, amelyek közül csupán néhányat nevezek meg:

  1. Mivel ünnepe karácsony közelében, december 8-án van, ezért helytelenül társítják Jézus, Isten örök Igéjének fogantatásával. Ezt a félreértést növelheti az, hogy a Szeplőtelen fogantatás ünnepének evangélium szakasza Jézus születésének hírüladása.
  2. A helyes recepciót akadályozza, hogy kortársaink közül csak kevesen akarják belátni az áteredő bűn fogalmának jelentését. (A teológia az áteredő bűn fogalmával jelöli az ember részéről áthidalhatatlan távolságot közte és Istene között.) Ez alól még az ártatlan újszülött gyermek sem kivétel.A többség felteszi a kérdést: ‘Hogy lehet az, hogy egy újszülött baba már is bűnnel terhelten születik erre a világra?’
  3. Isten Jézus édesanyjával, a Boldogságos Szűz Máriával felvett és megtartott kapcsolatának természete a jelenkori viselkedésminták sorozatát ingatja meg: a következmények nélkül eldobható és tetszőlegesen kicserélhető férfi-nő, szülő és gyermek kapcsolatrendszerét. Isten és Mária kapcsolata nem helyezhető el egyetlen megszokott emberi klisé-kapcsolatrendszerben sem, mert egyedülállósága miatt valamennyinek a keretét szétfeszíti.
  4. A nem katolikus keresztények körében a Szeplőtelen fogantatás hitigazságának ünnepélyes kihirdetése megütközést keltett és ellenállásukba ütközött a XVI. sz.-i hitújítók örökösei közt, az anglikánok, majd később az ókatolikusok táborában, és formai okokra hivatkozva az ortodoxok is elutasították. Számukra a mai főünnep az igen jelentős ökumenikus probléma rangjára emelkedett.

 

A hitigazság

Vegyük fontolóra a Szeplőtelen fogantatás dogmájának szövegét: „A Szent és Oszthatatlan Háromság tiszteletére a Szűz Istenanya dicsőségére és ékességére, a katolikus hit fölmagasztalására és a keresztény vallás növelésére, Urunk Jézus Krisztusnak, Szent Péter és Pál apostoloknak tekintélyével és a sajátunkkal kijelentjük, kihirdetjük és meghatározzuk, hogy az a tan, amely azt tartja, hogy a Boldogságos Szűz Mária fogantatásának első pillanatában, a mindenható Isten egyedülálló kegyelméből és kiváltságából, az emberi nem Üdvözítőjének, Jézus Krisztusnak érdemeire való tekintettel, az áteredő bűnnek minden szennyétől eleve megőrizve mentes volt: Istentől való kinyilatkoztatás, és ezért erősen és állhatatosan kell hinnie minden hívőnek."

A hitigazság mondanivalója

A mennyei Atya örök Igéjének édesanyja, Szűz Mária érintetlen maradt az emberiség bűnterhétől. Mielőtt Isten Fia véghez vitte volna a megváltás művét, Mária már részesült benne. Ezért ő előre megváltott ember. Isten ezzel a döntésével az áteredő bűnnek a mindenkit magával sodró áradatát feltartóztatta, és egy új kezdetet adott. Ennek az új kezdetnek a megadása szerves és mindig visszatérő eleme maradt Isten népe történelmének, amelyben a szövetség Istene mindig újból nyitotta meg az üdvösség útját meghívottai, a próféták, a királyok által és Mária kiválasztásában. Isten oly szorosan kapcsolta egybe az emberiség történelmét az üdvösség történelmével, hogy többé el nem választhatók egymástól.

Máriát életének első pillanatától, fogantatásától Isten betöltötte szeretetével, megajándékozta Szentlelkével. Csak így lehetett a Megváltó édesanyja. A mennyei Atya előkészítette őt arra, hogy igent mondjon istenanyai hivatására, hogy útját végigjárja Szent Fiával.

Mária életének folyamán soha és semmiféle formában nem tagadta meg magát az Atyák és Jézus Krisztus Istenétől, és nem lépett ki az embertársakkal való Isten akarata szerinti szolidáris szövetségből. A Magasságbeli oly annyira az önmagához való közelségbe állította és önmagához kapcsolta Máriát, hogy az Ő ragyogását árasztja mindenkire. Ő teljesen bűntelen, azaz közte és Isten között nincs semmi, ami elválasztaná őket egymástól. Ezért ő nemcsak előre megváltott, hanem teljesen, egészen megváltott.

dr_-krakomperger-zoltan-masolata-800x428.jpg

Dr. Krakomperger Zoltán

December 2-án, hétfőn 19 órától személyesen kérdezhetsz Zoltán atyától is a Nagyerdei Víztoronyban! Fontos: ha ülőhelyet is szeretnél, érkezz időben! Várunk, hogy megvitassuk Jézus Krisztus-e a király.

A bejegyzés trackback címe:

https://szoljbeapapnak.blog.hu/api/trackback/id/tr7715311280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2019.11.21. 12:39:06

Dart Vader is szűz anyától született
"Ki Volt az apja? - Nem volt apja. Kihordtam őt, megszültem, felneveltem. Nem tudom, hogy hogyan fogant." Forrás: Star Wars, Bajlós árnyak ~44 perc
erkolcstan.blog.hu/2017/11/03/dart_vader_is_szuz_anyatol_szuletett

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.11.21. 12:54:25

Ez az új katolikus tanítás ellentmond a keresztény tanításnak. Hiszen ha Mária már Jézus előtt bűntelen volt, akkor ez azt jelenti, Jézusra nincs szükség,

2019.11.21. 13:06:45

Még mindig megdöbbent, hogy vannak, akik komoly arccal tudnak értekezni az ilyen képtelen marhaságokról. Legközelebb tárgyaljuk ki, hogy Piroska nagyiját tényleg bekapta-e a farkas. Szomorú látlelet ez a világról...

2019.11.21. 14:06:15

@Eugene Horse:
Mivel Jézus a fiú, akinek az apja az Atya, de mégiscsak a Szentlélek termékenyítette meg Szűz Máriát, holott nem ő az apa, ezért a Szentlélek nem lehet más, mint Isten fasza.

(Kb. ennek épp ugyanannyi értelme van.)

2019.11.21. 14:07:21

@IGe.: ebben a posztban Mária szeplőtelen fogantatásáról van szó, ami nem állítható párhuzamba Darth Vaderrel, mert Darth Vader nem nő, másrészt először nem is Darth Vader volt, hanem Anekin. Anekin ugyebár meggonoszodott, Mária meg nem, de ettől még nem fogantatott szeplőtelenül, hanem rendesen.

pkfjb 2019.11.21. 14:45:46

Mekkora bullshit! És ilyennel úgy tűnik, még doktorátust is lehet szerezni.

ZX 2019.11.21. 15:00:46

Ez a Jézus sztori is..... A 3=1 vagyis az isten felcsináltatta Máriát magával, hogy megszülje önmagát, majd keresztrefeszíti magát, ,ajd feltámasztja magát hogy felemelje magát magához, és ő egyszerre apja és fia saját magának....mifasz? A teljes biblia az elejétől a végéig egy katyvasz.

BéLóg 2019.11.21. 17:04:12

@IGe.: Ez természetesen jellemző rád, IGe bácsi, hülye is vagy mint a segg.

Tudod, ha ÉN festek egy MONALIZÁT és te azt kigúnyolod, amennyi eszed van, attól még LÉTEZIK a Leonardo által megfestett igazi.
Ha ilyesmi nem jut el az agyadig, kérj telefonos segítséget.

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2019.11.21. 17:04:33

@errorológus:

Szűz Shmi Skywalker anya.

A fiúnak nem volt apja; Shmi nem tudta, hogyan fogant meg. YE 32-ben fia egy csapat idegent, köztük egy Jedi mestert, Qui-Gon Jinnt hozta az otthonukba, aki azt állította, hogy Anakinban szokatlanul nagy az Erő, és úgy vélte, hogy a fiút a midi-chlorianok nemzették. Shmi beleegyezett, hogy a Jedi elvigye magával Anakint a Köztársaság fővárosbolygójára, a Jedi Templomba, és kiképezze őt, mint a Jedi próféciában megígért Kiválasztottat, akinek sorsa, hogy egyensúlyt hozzon az Erőbe.

BéLóg 2019.11.21. 17:05:54

@MAXVAL bircaman közíró: EZ így nem stimmel.
A kettőnek ugyanis nincsen köze egymáshoz. Én leginkább azt tudom mondani, KOSZOS edénybe nem teszünk ételt.
Pedig az csak étel.

BéLóg 2019.11.21. 17:10:58

@IGe.: Még egyszer.
HA Szűz Shmi nem is szűz, vagy igen, SEMMIBEN nem cáfolja a tárgyalt hittételt.

De természetesen te ISMÉT akkora hülye vagy, hogy nem veszed észre, a SZEPLŐTELEN FOGANTATÁS az keményen NEM JÉZUSRÓL szól, hanem arról, hogy Mária, Isten földi anyja Ádám bűnétől mentesen, azaz szeplőtelenül született.

A magadfajta nullabites röhejek még ezt a két dolgot sem képesek felfogni.
Még egymillió ilyen sztorit írhatsz ide, AZOK SE Mária (mondom Mária) világrajöttével lesznek kapcsolatban vagy párhuzamba állíthatóak.

Mi lenne ha gyorsan ideírnád még a "szűztől született" Tammúz kamut, akkor mégjobban le tudnálak alázni.

BéLóg 2019.11.21. 17:12:24

@IGe.: Még egyszer.
A Szeplőtelen Fogantatás MÁRIA, Isten földi anyja születéséhez kapcsolódik Tehülye, nem pedig Jézuséhoz.

Sejtettem hogy hatás alatt állsz, de nem baj.

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2019.11.21. 17:19:05

Művi megtermékenyítés ala SzűzMariska módra

A kaotikus egyház mindig elfelejti amikor a művi megtermékenyítés ellen szólal fel, hogy az egyik legfőbb mítoszalakjuk ZombiJézuska is így "született".

erkolcstan.blog.hu/2017/08/28/muvi_megtermekenyites_ala_szuzmariska_modra

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2019.11.21. 17:21:58

SzűzMariska ókori Béranyaság és Liberalizmus kitalált személy szimbóluma. A sperma donorsággal, vagy klónozással született gyerekének két apja volt, Jahve és József.

steery 2019.11.21. 17:24:20

Ha egy szűz nőn hajtanak végre mesterséges megtermékenyítést, akkor az is szeplőtelen fogantatásnak minősül?

BéLóg 2019.11.21. 17:38:51

@IGe.:
Elmeileg Hendikeppel Élő Tisztelt Barátom!
A Szeplőtelen Fogantatás dogmája nem Jézus Krisztus születésével illetve nem Mária SZÜZESSÉGÉVEL kapcsolatos, ellentétben a te és más buta emberek minimalista értelmezése szerint, hanem ARRÓL szól, hogy Mária mondhatnánk ALANYI JOGON mentes volt az úgynevezett Áteredő, vagy Ősbűntől, amely Ádámtól szállt ránk, emberekre.
Tehát Mária egy emberileg és istenileg is TISZTA személy volt.

BéLóg 2019.11.21. 17:53:59

@steery: Nem. Az SZŰZEN teherbe esésé ami nem ugyanaz mint az a hittétel, amit itt tárgyalunk.

Szezon és fazon. Abban is közös a "zon" :-) Okos ember nem keveri a kettőt.

A szeplőtelen fogantatás BŰN NÉLKÜL való megszületést és nem szűzen való teherbe esést jelent. Ne ülj föl IGe bácsi baromságainak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.21. 18:06:20

@steery:

Te sem érted, hogy a szeplőtelen fogantatás nem Jézus fogantatásáról szól, hanem Máriáéról. Nem arról van szó, hogy Jézus szex nélkül fogant, hanem arról, hogy Mária az áteredő bűntől mentesen fogant és született meg. Végtére is Isten fia nem születhetett az áteredő bűnnel terhelt anyától.

@BéLóg:

"Én leginkább azt tudom mondani, KOSZOS edénybe nem teszünk ételt."

Bizony, jó a párhuzam.

várom a levelet 2019.11.21. 18:16:41

az ember nem Ádámtól és Évától eredt? akkor Mária előttük élt?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.21. 18:18:41

@MAXVAL bircaman közíró:

"ha Mária már Jézus előtt bűntelen volt, akkor ez azt jelenti, Jézusra nincs szükség,"

Szeritem nem. Máriának nincs és nem is volt meg az a hatalma, ami megvolt/megvan Jézusnak. Sokan félreértik a Máriához intézett imákat is. Mária segítsége "csak" abból áll, hogy közvetíti az imádkozó kéréseit Jézushoz ill. Istenhez.

Felmerülhet persze a kérdés, miért lehet szükség Mária közvetítésére, amikor bárki fordulhat imájával közvetlenül Jézushoz vagy Istenhez is. Válaszként hadd idézzek a posztban olvasható szövegből:

"A Magasságbeli oly annyira az önmagához való közelségbe állította és önmagához kapcsolta Máriát, hogy az Ő ragyogását árasztja mindenkire. Ő teljesen bűntelen, azaz közte és Isten között nincs semmi, ami elválasztaná őket egymástól."

Míg az ember és Isten között ott van az áteredő bűn és általában az ember bűnei. Tehár ez az értelme annak, ha valaki Mária közvetítésével fordul Istenhez.

várom a levelet 2019.11.21. 18:49:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a pápa sem sok eredménnyel imádkozik a háború,meg a szegénység ellen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.21. 19:38:28

@várom a levelet:

Nem tudhatod, mennyivel rosszabb lenne az ő imái nélkül. :)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2019.11.21. 20:12:32

@Zabalint: Ezen röhögök már fél órája ,.....

Stenonis 2019.11.21. 20:51:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Mária anyja és apja is bűnös volt a keresztény mitológia szerint.
Dugtak egy jót és 9 hónap múlva megszületett a kis Mária.

Eléggé nehéz ebbe mást belemagyarázni, főleg a szeplőtlenséget.

Alick 2019.11.21. 21:33:26

Mindez persze nem kinyilatkoztatás, hanem porbafingó püspökök zsinatolásának eredménye.

Mikrobi 2019.11.21. 23:09:28

@IGe.: te nem csak - sok ateistához hasonlóan - tévedésben vagy a szeplőtelen fogantatás fogalmával kapcsolatban, de el se olvasod, amit azok mondanak a témáról, akik kitalálták a fogalmat:-)

Mikrobi 2019.11.21. 23:10:56

@MAXVAL bircaman közíró: ebben nagyot tévedsz. Mária nem önmagától, hanem éppen Jézus megváltó tette miatt maradt mentes az áteredő bűntől.

agarik 2019.11.22. 07:41:46

Maga a kérdés feltevésének ténye is elszomorító közállapotokat mutat.

A válasz: nem hitkérdés, hanem tény, hogy nem történelmi esemény.

Érdekes ez az adalék, hogy Jézus mindössze 16 nappal a fogantatás után már meg is született az őrültek (értsd: hívők) szerint.

Eredendő bűn a Bibliában nincs is.

Féltékenység és Mária kapcsolata nagyon is elhelyezhető emberi kapcsolatrendszerben, sőt, Bibliai kapcsolatrendszerben is: úgy hívják, NEMI ERŐSZAK. A Biblia szerint a büntetési tétel: mindkét érintett fél kivégzése.

A Bibliában nincs Szenthártomság.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.22. 11:54:31

@agarik:

"Jézus mindössze 16 nappal a fogantatás után már meg is született az őrültek (értsd: hívők) szerint."

Ezt meg miből következtetted?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.22. 11:56:40

@Mikrobi:

"Mária nem önmagától, hanem éppen Jézus megváltó tette miatt maradt mentes az áteredő bűntől."

Persze itt nincs szó időben visszafelé hatásról. Mária azért maradt mentes az áteredő bűntől, mert Isten fia nem születhetett bűnös anyától.

agarik 2019.11.22. 14:49:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A cikk szerint a szervezett csalás-szélhámosság-szervezet szerint Jézus Dec. 8-án fogant.
A keresztény tradíció szerint (l. irodalomóra, rokonok, ismerősök elmondása, reklámok stb.) Jézus Dec. 24-én született.

24-8 = 16.

kiskutyauto 2019.11.23. 23:56:31

Dogma és hitigazság ál-fogalmak, nem létező dolgokat próbálnak valósággá hazudni, illetve nagyon is létező dolgot próbálnak álcázni, az pedig semmi más, mint a HAZUGSÁG! Ha létezik is hitigazság, mint olyan az annyira végletesen szubjektív, hogy felesleges elmondani másoknak, mer az ő hitigazságuk, mégha hasonlít is, sosem ugyanaz mint a miénk, mivel maga a hit szinte szinonímája a szubjektívnek... Felesleges a szeplőtlen fogantatást kiemelnie az un. dogmák közül, mivel mindegyik fals, legyen az akár a harmadnapra feltámadás, a teremtés vagy hasonlók, minden misztikus nem bizonyított és nem bizonyítható vallási ál-igazság, nettó kamu, semmi más céllal mint a tömeget hülyíteni és a hatalmat stabilizálni, hiszen legjobban uralható és manipulálható, a megtévesztett, agymosott, elbutított és félelemben tartott birkaember... erre való a hit, a dogma, a vallás, semmi másra. A szomorú ebben az hogy emberek milliárdjai ezt maguktól nem veszik észre, nem fogják fel. Most érkezett egy statisztika, hogy egyenes összefüggés van a tömeges vakhit, és az országállapota között... kiderült hogy USA kivételével (Ahol sikkes a hit, kérdés hogy valós-e vagy sem) a világban, minél vallásosabb a nép egy országban, annál nagyobb a káosz és nyomor.... ez mindent elmond a hívő illetve vallásos szemléletről... A kereszténység mint olyan hamis alapjairól is tudunk, tudunk a plágiumokról más vallásokból és a legviccesebb, hogy a kereszténység ugyebár integrálja a zsidók ősi vallási könyvét, a Tórát, ergo a zsidó vallást ugyebár... mégis a zsidók megtagadják a kereszténységet, tehát a saját vallásukat is benne... A szeplőtlen fogantatás pedig, ha realisták vagyunk és megengedők, mondjuk hogy tényleg megtörtént (Amit persze minden épeszű ember kétségbe von), akkor kizárólag egy beültetett embrió, művi terhesség lehet, mely beavatkozást valaki titokban elvégezte Márián, talán akár földönkívüliek is lehettek, semmivel nem irreálisabb mint hogy Isten volt... Az egész ötlet egyébként a késő őskori ill ókori mitológiában jelen van, számtalan történet van ahol az adott kultúra istene, főistene vagy egyik istene, megtermékenyít "szeplőtlenül" egy bájos hölgyeményt... vagy éppen felveszi a szerelme alakját... de akár úgy is volt néha, hogy normál szex volt, aztán törölte az emlékezetét... ennek Zeusz egyébként a fő mestere az mítikus istenek közt, mondhatni ő volt a mitológia legnagyobb spermahajdere....
De mellesleg gondoljunk csak bele! Az "üstökös" ment az égen és "megmutatta" hogy most születik a megváltó és hol. Itt az a probléma, hogy egy égitest a Földön nem tud egy pontra mutatni max egy sok négyzetkilométeres területre. Mégis megtalálták a három királyok ugyebár és mellesleg ugyebár a fogantatáskor volt "csillag"... teljesen kézenfekvő és logikus tehát, hogy az bizony egy égi jármű, urambocsá űrhajó volt, amelyben érkeztek oda a lombikbébit beültetők... már ha igaz az, ami a Bibliában van, de sajnos közölnöm kell, hogy tele van hazugságokkal, korábbi vallásokból átvett, lopott történetekkel és mítoszokkal, mesékkel. Maga a szeplőtlen fogantatás is ilyen. Szóval nyilvánvalóan hogy nem ott és nem akkor történt, ha egyáltalán megtörtént. Ma már ezt minden értelmes gondolkodó ember pontosan tudja. Túl vagyunk azon is, hogy jaj de inkább hagyjuk rá szegény ostobákra az ilyen marhaságokat, hogy ne sértsük a hitüket... Nem nem... most már nagyjából kihalt az utolsó nagyon ostoba nagyon naiv és megvezetett (agymosott ) generáció, már nem kell senkit kímélni, hiszen akik kb ugyanabban a bárgyú birka tudatállapotban vannak, azoknak csak tovább adták az agyvírust.... őket meg még van esély észre téríteni talán....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.24. 00:33:09

@kiskutyauto:

"A szeplőtlen fogantatás pedig, ha realisták vagyunk és megengedők, mondjuk hogy tényleg megtörtént (Amit persze minden épeszű ember kétségbe von), akkor kizárólag egy beültetett embrió, művi terhesség lehet, mely beavatkozást valaki titokban elvégezte Márián"

Legalább olvasd el a kommenteket. Azokban érthetően és világosan le van írva, hogy a szeplőtelen fogantatás nem arra vonatkozik, hogy Mária szűzen esett teherbe - nem Jézus fogantatásáról van szó.

A szeplőtelen fogantatás azt jelenti, hogy MÁRIA természetes úton, tehát férfi közreműködésével. ám az áteredő bűntől mentesen fogant meg az anyja méhében, hogy aztán egész életében is mentes maradjon az áteredő bűntől.

kiskutyauto 2019.11.24. 02:40:14

Kommenteket írni szoktam, nem olvasni... a posztot olvasom, de túlzottan az sem érdekelt amúgy... A szeplőtlen fogantatás a köznyelvben és közvélekedés szerint pedig továbbra is Szűz (biztos nem viccből emlegetik így) Mária ókorban történt (amikor tehát emberi művi megtermékenyítés nem létezett ugyebár), szűzen való megfogantatásának nyilvánvalóan képtelen, tébolyult őrültségét jelenti, akármit is próbálsz bárki belemagyarázni... persze agymosott agyhalott birkáknak nem kell magyarázni, elhiszik tekintélyelven bemondásra... rajtuk segíteni szinte lehetetlen, de mint írtam szépen lassan de biztosan halnak ki az ilyen zombi generációk hálisten... ennyi

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.26. 08:19:54

@kiskutyauto:

"Kommenteket írni szoktam, nem olvasni.."

Ez esetben nincs értelme beszélgetnem veled.

kiskutyauto 2019.11.26. 15:40:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen, így van! Legfőképp erről az értelmetlen és hiábavaló témáról... ;)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.26. 18:21:17

@kiskutyauto:

Ehhez képest elég hosszan hozzászóltál. :P

kiskutyauto 2019.11.26. 23:16:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Értelmetlen válasz...semmi valós összefüggés nincs...
süti beállítások módosítása