Kúl, közvetlen, keresztény

Szólj Be a Papnak!

7 dolog, amit sose mondj egy lelkésznek!

A lelkészek titkos élete 7.

2018. április 17. - LelkesBarbi

Mondtad. Mondhatod ezután is. De álljon itt egy kis magyarázat, hogy miért nem lesz tőle lelkes az illető lelkész/pap. És pár tipp, hogy mit is mondhatsz helyette... 

  1. Olyan szépen beszélt Tiszteletes Úr/Asszony!

Az egyik leggyakoribb mondat, amit hall egy lelkész. A templomajtóban akar valamit mondani az illető, a tetszését akarja kinyilvánítani, mert igen, van olyan, hogy tetszik neki az, amit a szószékről hallott és jobb híján ezt mondja...

nagyi.gifForrás: www.tenor.com

De mit lehet erre mondani? Az, hogy ha szép volt, még kevés. Nem teszi a lelkészt elégedetté. Ő nem szépen akart beszélni. Illetve, ő szépen akarta megfogalmazni azt, amit Isten üzenetként rábízott. De ezért az üzenet volt a lényeg és nem a szépség.

Ha tehát azt szeretnéd elmondani, hogy neked sokat jelentett, elgondolkodtatott, építő jellegű volt stb – mondd azt. Fogalmazd meg konkrétan, hogy neked milyen volt őt hallgatni. S akkor sokkal őszintébbnek és személyesebbnek hat a mondatod. Vagy csak nézz a szemébe és mondd azt, hogy köszönöd. Bízz benne, hogy a lelkész meg elég ügyes és tud olvasni a tekintetedből.

  1. A nagyapám kántor volt.

(Nem) meglepő módon, az emberek, ha kiderül, hogy egy lelkésszel beszélgetnek, az esetek döntő többségében elkezdenek beszélni a saját, az Istenhez és az egyházhoz való viszonyukról. Ilyenkor, a legtöbben próbálják szépíteni a helyzetüket és magukat vallásosabbnak mutatják, mint amilyenek. Magyarázzák a bizonyítványukat, mint a rossz diák. Ekkor hozakodnak elő például azzal, hogy hát igen, ugye ők maguk nem járnak semmilyen egyházi közösségbe, de a nagyapjuk kántor volt. A nagymama pedig sokat imádkozott és talán még őket is megtanította egy-két klasszikus imádságra.

De miért is kell magyarázkodni? Nem tudja talán a lelkész, hogy vannak emberek az országban, akik nem járnak keresztyén közösségbe? Azt gondolja, hogy ők automatikusan rossz emberek? Azt gondolod, hogy egy gyakorlott lelkész a szóhasználatodból, viselkedésedből nem tudja amúgy is nagyságrendileg megtippelni, hogy mennyire vagy vallásos, hogy felekezetileg hova tartozol?

Szóval csak nyugodtan, add magadat! Ha több generációra visszamenőleg ateista vagy vallástalan, netán őskommunista családból jössz, mondd csak el nyugodtan! Beszéljetek egymással őszintén! A lelkész is örül, ha nem kell udvariasan úgy tennie, mintha nem látna át a szitán és neked sem kell erőlködnöd, ha nem ismered a szakszavakat. És főleg: te sem fogsz megmosolyogtató bakikat mondani. Hát nem jobb így mindkettőtöknek?

  1. Magának könnyű…

Ez az egyik kedvencem. Mert általában olyan emberek mondják, akiknek fogalmuk sincs arról, hogy milyen az életem. De tudják, hogy nekem könnyű. De miért is? Hát mert hetente csak egy órát kell dolgozni. Mert csak kedves és jó hívő emberekkel állok kapcsolatban. Mert van egy jól bejáratott forródrót vonalam a mennyei hatalmakhoz…

tenyleg.jpg

Akkor lássuk sorban: A lelkész jóval többet dolgozik, mint hetente egy óra. De erről már itt írtam. A keresztyének sem angyalok, így pont olyan velük dolgozni, mint más emberekkel. Na jó, könnyebb, mert összekapcsol minket az, hogy Isten fontos a számunkra. De ez nem jelenti azt, hogy nincs nézeteltérés vagy konfliktus. A forródrót pedig… Nem hiszek benne. Nekem nincs. Amúgy meg te is beszélhetsz annyit és olyan közvetlenül Istennel, mint én. Viszont kevesebb dolgot kérhet számon rajtad, mint rajtam.... Lelkészként ugyanis több emberért, a hitükért vagyok számon kérhető.

Hogy akkor sajnálj? Semmiképpen sem. Csak ne gondold, hogy nekem könnyű. Mert kevesebb a különbség köztünk, mint azt gondolod. 

  1. Biztosan tudja, hogy hol van a Bibliában az, hogy ... ?

Valamiért az az illúzió él az emberekben, hogy a lelkészek telefonkönyvként ismerik a Bibliát. Ha valamit nem tudnak, csak elő kell kapni a lelkészt és neki ezt tudnia kell. Ha nem? Akkor micsoda lelkész??? Mennyit olvashatja a Bibliát…

Nekem a Biblia nem telefonkönyv. Nemcsak csodás mondatok füzére. Ismerem. Évtizedek óta olvasom, DE sajnos nem tudom kívülről. Ember vagyok. A fejem nem telefonkönyv. Ne várd ezt tőlem. Főleg azért nem, mert ma már számtalan applikáció áll a rendelkezésedre, nemcsak a lelkész, hogy kikeresd a keresett szakaszt. Sőt, bevallom, én is használom ezeket.
Szóval, szerintem inkább mondd ezt: Biztosan tudja, hogy hogyan találhatom meg a Bibliában azt az igét, hogy… ? És akkor nemcsak választ kapsz, hanem egy módszert. Amivel te is megtalálhatod. 

  1. Beszélhetünk most?

Igen, ha beszélni kell egy lelkésszel, az nem várhat. Akkor sem ha este tíz van. Akkor sem, ha 5 másodperc múlva kezdődik az istentisztelet, a hittanóra, a….

Valamiért vagy a gondunk, mondanivalónk nem tűr halasztást, vagy legalábbis az illető nem tudja kivárni azt a félórát, esetleg a másnap reggelt, amikor erre mód és alkalom lesz. Vagy valamiért azt hiszik egyesek – az olvasók természetesen kivételek  -, hogy a lelkésze afféle nyuszi, amit a kalapból bármikor elő lehet húzni.

Nos, a lelkész nem ér rá mindig. Mert neki is van elég sok dolga. Meg magánélete. Meg az ereje vége, amikor nem tud és nem akar figyelni már.

turelmetlen.jpg

Jobb ilyenkor azt mondani talán: Fontos lenne beszélnünk. Röviden 1-2 mondatban felvázolni a helyzetet. És feltenni a nagy kérdést: Mikor lenne rám/erre ideje? Ha ezt hallom, akkor igyekszem a legkorábbi lehetséges időpontot felajánlani. Amúgy meg… lehet, hogy nem igyekszem annyira…. Mert dühít, hogy azt várják, hogy ha csettintenek, akkor én azonnal ugorjak.

Ez persze nem azokra az esetekre vonatkozik, amikor az VALÓBAN nem tűr halasztást. Amikor a perem szélére szorultál, amikor tényleg most és azonnal szükséged van a segítségre. De neked kell reálisan felmérned, hogy tényleg most azonnal kell beszélni, vagy csak neked nincs kedved várni… 

  1. Mi erről a református egyház véleménye?

Ezzel a kérdéssel az a legnagyobb gond, hogy nincs egy olyan nagy fekete könyv, amiben le van írva, hogy mi a Magyar Református Egyház véleménye. Szóval passz, nem tudom. S pont ezért, hitvallásaink alapján is több református vélemény is létezhet ebben a kérdésben. DE, paradox módon, bármit is mond egy lelkész, azt nem az ő személyes véleményeként, hanem a hivatalos egyházi véleményként érted. De miért is? A teológiai tanulmányok nem arról szólnak, hogy ezeket kívülről megtanuljuk. Bocs, egy illúzióval kevesebb! Ráadásul nem sokat érsz egy kinyilatkoztatással. Azt csak meghallgatni lehet, mondani rá semmit.

Sokkal izgalmasabb, ha azt a kérdést teszed fel: Mit gondol erről református lelkészként? Sőt. Még jobb, ha egyszerűen csak azt mondod: Nagyon kíváncsi lennék, hogy mit gondol erről? Személyesen. Ekkor remélhetőleg egy nagyszerű, gazdagító beszélgetés kezdődik el és nem egy kész választ darálnak le neked.

  1. Hogy lehet egy lelkész ilyen??

A legkeserűbbet a végére hagytam. Keserű ez a panaszkodónak és a lelkésznek is. Mert ne legyünk naivak, egy lelkésznél/papnál senki sincs jobban informálva a lelkészi baklövésekről. Igen, a lelkész/pap pontosan tudja, hogy ő és a kollégái nem tökéletesek. Hogy nemcsak hibáznak, de néha bocsánatot kérni is elfelejtenek. Nem próbálják meg jóvá tenni a hibáikat. Éppen ezért olyan nehéz hallgatnia, ha azt várja az illető, hogy vele szidja azt, aki megbántotta, felháborította őt.

Akkor ne beszélj arról, ami ennyire felzaklatott? Dehogynem. Jogod van, hogy megoszd valakivel az érzéseidet, a gondolataidat. De ne azt várd, hogy helyeseljen. Akkor sem, ha igazad van. Ne várd el, hogy megossza veled a saját fájdalmát. Csak azt, hogy hallgasson meg. Hogy érezzen együtt veled. És erre kész kell, hogy legyen. Nem esik/eshet nehezére, hogy melléd álljon oda és ne az esendő kollégája ellen.

Egy lelkésznek sok mindent lehet mondani. De talán érdemes átgondolni, hogy mit jogos mondani és miben vagyok benne csak és kizárólag én és az érzéseim, tekintet nélkül a másikra.

A nyitott és őszinte beszélgetésre örömmel kész a lelkész. Majdnem mindig. Majdnem mindenki. De én mindenképp… :)

Ha kíváncsi vagy a lelkészek életének többi titkos részletére, kattints ide, ide, ide, akár ide, vagy éppen oda is.

A bejegyzés trackback címe:

https://szoljbeapapnak.blog.hu/api/trackback/id/tr9613822014

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jézus maghalt érted? 2018.04.17. 20:25:19

A " Jézus meghalt érted" mondóka egy nagy KAMU! Mert egyrészt ez egy mese, másrészt maximum egy hosszú hétvégét, azaz három napot pihizett. Még Hófehérke is hosszabb ideig volt "halott" .

Trackback: Dart Vader is szűz anyától született 2018.04.17. 20:25:02

"Ki Volt az apja? - Nem volt apja. Kihordtam őt, megszültem, felneveltem. Nem tudom, hogy hogyan fogant." Forrás: Star Wars, Bajlós árnyak ~44 perc

Trackback: Anti ateizmus 2018.04.17. 20:24:41

Ateizmus az hülyeség. Az anti teizmus viszont ellenben értelmes. ... és van az anti ateizmus, ami ráébreszt a kettő közti különbségre.

Trackback: Ateizmus mi is az? 2018.04.17. 20:24:03

Ateizmus: Tagadás vallás. Árnyékbox mások képzeletbeli barátaival.  Egy ellen ideológia, ami maga is dogmatikus és logikátlan.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jakab.gipsz 2018.04.17. 19:12:27

Egy semmit mondó papot, a hívei semmit mondással zaklatnak ez természetes, ok okozati összefüggés.

Amit magam is tudok, arról miért kérdezném meg a papomat.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.04.17. 20:26:11

Kimaradt a felsorolásból:

A " Jézus meghalt érted" mondóka egy nagy KAMU! Mert egyrészt ez egy mese, másrészt maximum egy hosszú hétvégét, azaz három napot pihizett. Még Hófehérke is hosszabb ideig volt "halott" .

2018.04.17. 21:06:21

Azert ne legyel mar ennyire kritikus! A szepen beszelt alatt sok, foleg idosebb ember azt erti, hogy elgondolkodtatta, megerintette, amit mondtal. Legtobb munkahelyen meg ennyi pozitiv visszajelzes sem jar a jol vegzett munkaert, sok fonok ugy van vele, hogy ha nem uvoltotte le a munkavallalo hajat, akkor az dicseret.... A maganak konnyu-t az ember laikuskent is megkapja boven sokszor. Ha meg nincs forrodrotod, haaat.... el kene gondolkodni, hogy eleg melyen imadkozol-e, mert nagyon is letezik. Meglehetosen kiegettnek tunsz a lista alapjan. Pihenned kellene es kisse elgondolkodni az eletedrol, ezt a te erdekedben, segito szandekkal mondom.

LelkesBarbi 2018.04.17. 21:16:07

Igazad van, hogy más ennyit sem kap - ez alapján tűnhetek elégedetlenkedőnek.
Bennem inkább csak az fogalmazódott meg, hogy konkrétabban is meg lehet fogalmazni azt, amit érez az illető. A sima köszönöm nekem például egy mosollyal sokkal jobban esik, mint a szépen beszélt.
De igazad van, semmiképpen sem rossz szándékkal mondják. Bár van, hogy megszokásból.
A magának könnyűt igen, megkapja más is. De nem is állítottam, hogy nem mondják másnak. ;)
És tartom, hogy nincs forródrótom. Mert az Isten szerintem nem dróton rángatható. Üzenek és Ő ugrana. Nem. Akkor válaszol, amikor Ő úgy gondolja, de azonnal meghall és meghallgat. Ebben hiszek. Remélem, ez így érthetőbb már.

A lista a nem jóleső mondatokról szólt és ezért csak a negatív oldalát villantotta fel a szolgálatnak. Köszönöm az aggódást, de ne ez alapján ítélj meg! És ha elolvasod az utolsó mondatokat, ezek megint nem arról szólnak, hogy elegem van az emberekből, akik hozzám fordulnak...

Mikiapó 2018.04.17. 22:24:11

Ilyen ez a szakma, nem 7-től 15. 20-ig tart a munkaidő! Meg az egyszerű embereknek ez az utolsó reménye, bár én mindegyiket naplopónak tartom!

Colonel H. Stinkmeaner (törölt) 2018.04.18. 01:37:35

Az olyan szépen beszélt megjegyzés azért ma már nagy dícséret, mert míg régen alap volt hogy egy lelkész jó szónok volt, addig ma már elég sok fiatal lelkész csak nyögdécsel és a prédikációi is copy+paste módon állítja össze.

Mindenesetre nemhívőként is azt tudom mondani, hogy egy protestáns lelkész még mindig ezerszer jobb, mint egy katolikus pap. A protestánsoknak van családja, saját gyerekei, a katolikus papok és az apácák meg valamiért gyűlölik a gyerekeket és minden örömet, ami az életben előfordulhat, nem véletlen a sok abúzus.

Inkvizítor666 2018.04.18. 06:35:34

@Colonel H. Stinkmeaner: anyád picsajat te nyomorék faszfej, szopd le az imádott kálvinista divatszektas haverjaid

Fröccs Öntő 2018.04.18. 07:09:24

Nem mindeggy mit mondanak eggy pappnak, úgyse jár senki tenplonba. Nemsokára mekszűnik ez a hüjeség.

Inkvizítor666 2018.04.18. 07:20:13

@Fröccs Öntő: keresztény egyház csak egy van és az a Római katolikus anyaszentegyház a többi csak haszonleső szekta, a régi szép időkben máglyára dobták az ilyeneket

Fröccs Öntő 2018.04.18. 07:43:28

@Inkvizítor666: de szép is volt. A ministránsfiúk is hogy élvezték

karandash (törölt) 2018.04.18. 08:23:22

@Inkvizítor666: a római katolikus egyháznak SEMMI köze a kereszténységhez. A kereszténység elődje egy pszichedelikumokat fogyasztó közel keleti szekta volt (lásd Mózes és az égő bokor, ami valójában egy DMT tartalmú cserje), ami majdnem kihalt, de Pálnak sikerült életet lehelnie a kultuszba és nepszerűsítette, belekevetre az antik görög filozófiát és etikát.
Az összes toposz ami a "kereszténységben" található, megtalálható az egyiptomi, sumér, babiloni, zoroasztriánus és más vallásokban is. Nem beszélve a zsidóságról, aminek lényegében egy szektája a kereszténység.
Nézz utána!

A római katolikus egyháznak tényleg nem sok köze van a kereszténységhez, hisz alapvetően a katkó egyház a Római Birodalom kultuszának továbbélése, ezért is viseli a római egyház feje a Rómából eredő pontifex vagy pontifex maximus címet.

A protestáns egyházak meg jórészt a kelta-germán elemekkel kevert keresztenységet követik. Mai keresztény ünnepek nagy része ilyen germán termékenységvarázsló ünnepre telepedett rá. A szimbólumok is kereszténység előttiek.

karandash (törölt) 2018.04.18. 08:24:33

@Inkvizítor666: most olvasom a nickedet, Inkvizítor666... Te tényleg csak egy troll vagy, de jól nyomod!

2018.04.18. 08:29:56

Lennének még ötleteim:
Hogy van ma a képzeletbeli barátod?
A kisfiúkat vagy a kislányokat szereted?
Tudnék adni melót, nem akarsz dolgozni?

para_noir 2018.04.18. 08:55:16

Mélységesen leszarom az összes lelkészt, meg a többi mesebeli haverjával házaló ügynököt, szóval tőlem sose fogsz hülye kérdést kapni, mert nem látom értelmét bármit is kérdezni ilyen embertől.

Kelly és a szexi dög 2018.04.18. 08:58:27

egy szektás lelkész nem pap - csak önjelölt szövegmagyarázók. Tökmindegy, hogy református, hitgyülis, stb....

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 08:59:51

@TanNé:

Évekkel ezelőtt mondtam: ismerd meg a keresztény tanítást, mert úgy könnyebb lesz kritizálni.

De csak nem hallgatsz rám...

Anna Kiraly 2018.04.18. 09:01:14

@para_noir: én csak azt nem értem, hogy aki ennyire utálja az egész egyházat, az vajon miért olvas papos blogot? hogy felhúzza magát? hogy szitkozódjon? tényleg nincs semmi dolgotok? tényleg ennyire unatkoztok? vagy netán valaki pisztolyt fogott a fejetekhez, hogy ma reggel 8:55-kor elolvassátok, hogy mit ír egy katolikus pap. eszem megáll...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 09:01:28

@Hortenz:

Ő meg visszakérdez: Hogy van Soros barátod, kiheverte már az április 8-i bukást?

2018.04.18. 09:04:03

@Inkvizítor666:
Pedig mókás egy szekta. Előbb őket üldözték a katolikusok, aztán ők égettek unitáriusokat. Náluk csak az anglikán hitelesebb, VIII. Henrik egyházalapítóval és a lefejezett feleségekkel.

2018.04.18. 09:21:03

@karandash: na, végre megtudtam, hogy Mózes keresztény volt! Azt hittem eddig, a kereszténység Keresztelő Jánossal kezdődött.

2018.04.18. 09:38:50

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Én nem tudtam megy akárhányszor is olvasom újra azt a kommentet, sőt Mózes nevére is keresek, hátha átugrottam egy mondatot, de csak egy helyen említi, a csipkebokorral kapcsolatban. Hol láttad, hogy karandash szerint Mózes keresztény volt?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2018.04.18. 09:48:53

a legfontosabb, soha, de SOHA ne kritizáld a lelkész által a szószékről elhangzottat.
Azt egyik se képes elviselni.
nem számít, ha tököt makkot összefújt, ha semmi értelme nem volt, akkor se szabad megmondani neki, de kedvesen, udvariasan se, mert jaj, azzal magát az úristent sérted meg.

agarik 2018.04.18. 09:49:38

Valójában amit nem szabad mondani neki: BÁRMIT AMIVEL ZSAROLHATÓ VAGY.
Azaz TILOS "gyónni", mert ott találod magad ahol nem akarod.

Amúgy egy pap nem dolgozik, minek, annál jobb neki minél kevesebbet tud. És még az alatt az 1 óra alatt iszik is. Alkoholt. Aztán előadja hogy a tudósok mind hazudnak, a Föld lapos, a Világegyetem 6,000 éves, és egy kozmikus zsidó zombi, aki megerőszakolt egy nőt 2,000 éve telepatikusan engedelmességet vár, különben bezár a kemencébe. Hukk!

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.04.18. 10:13:35

@karandash: Pontosan és itt egy példa rá:

Húsvéti varieté
2013. március 31. - IGe

A húsvét / easter eredetileg Istár, vagyis az asszír és babilóniai termékenység és szex istennőjének ünnepe volt. A szimbólumai - mint a tojás és a nyúl - akkor és most is a termékenység és a szex szimbólumai. A tojásnak és a nyúlnak a feltámadás mítoszokhoz tehát semmi köze. Miután Konstantin úgy döntött, hogy kereszténnyé teszi a Római Birodalmat, Ishtar-t úgy alakította át, hogy Jézust szemléltesse. Ám lényegében, a húsvét továbbra is a termékenység és a szex ünnepe.

A Wicca vallás hívei szerint a természet istennőt, Ostara-t jelképező húsvéti tojást tojó nyúl is szépen plagizálva lett. Ostara (Easter) a termékenység és az újjászületés szárnyakkal ábrázolt istennője volt. Sok változat közül az a legerősebb, hogy télen egy nyúl adott prémet a didergő és szárnyaszegett Ostarának, aki tavasszal nyúl formában, de mégis madárként tojta meg a tojását. Szerintük ez semmivel sem ostobább történet, mint amelyek a judeo-keresztény bibliában találhatóak.

Bővebben:
vilagnezet.blog.hu/2013/03/31/husveti_variete

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2018.04.18. 10:19:41

Zeitgeist: Jézus nem létezett, a Biblia hazugság
2008. augusztus 03. - IGe

Ez a Zeitgeist c. film egyik állítása. Ebben azt állítják - ami sokunknak és persze egyre többünknek nem újdonság - hogy a keresztény vallás teljes egészében plagizálás, tehát egy nagy átverés. Ez sajnos a megdöbbentő igazság. ...

vilagnezet.blog.hu/2008/08/03/zeitgeist_jezus_nem_letezett_a_biblia_hazugsag

citrix 2018.04.18. 10:44:55

MSZMP párttitkár a papa, ő maga KISZ titkár majd Soros pénzen nevelkedő lelkes liberális aki térdelésre szólította a csuhásokat, kivonult a társaival együtt a Trianon megemlékezésről. Putyin (a szovjet KGB ezredese) kiszolgálója lett, a hanyatló nyugatot ellenségként kezeli és ájtatos manó a miséken, nagyon vallásos. Erre varrjon gombot bármelyik lelkész.

2018.04.18. 10:45:19

@diszkriminans: . A kereszténység elődje egy pszichedelikumokat fogyasztó közel keleti szekta volt (lásd Mózes és az égő bokor, ami valójában egy DMT tartalmú cserje), ami

steery 2018.04.18. 11:07:24

Engem egyszer egy lelkész rendszeresen lebuzizott. Valamiért azt hitte, homoszexuális vagyok. Hiába mondtam neki, hogy nem. Végül úgy döntöttem, picit megleckéztetem, hogy elvegyem a kedvét a buzulástól. Így legközelebb, a népes gyülekezet előtt, nagy társaságban, amikor megint élcelődni próbált azon, hogy buzi vagyok, jó hangosan vissza tréfálkoztam vele:
"- Hiába udvarolsz nekem, akkor sem kapod meg a pici lyukamat!"
Kész, paff volt a fickó azonnal. Soha többé nem vette a szájára a kérdéses testrészemet. Mondjuk ki is dobtak az egyházból seperc alatt, kamu indokokkal, de ezt nem bántam. Sőt, örültem neki, mert így legalább nem kell a jövőben is bizonygatnom a papoknak, hogy mekkora pinabubus vagyok.
Hepi end!

Venesz 2018.04.18. 11:23:21

@Colonel H. Stinkmeaner: A katolikus papokon kívűl minden vallásban van a papnak családja. És akinek van családja, az ismerheti meg, milyen gondjai lehetnek egy embernek. A katolikus papnak házvezetőnője van, prózaian fogalmazva titkos szeretője, vagy esetleg pap barátja, szóval sok az esély arra, hogy rejtőzködő életet él. És innentől kezdve miért lenne hiteles, bármit is prédikál a híveknek?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.04.18. 12:10:25

APÁCA SÓ

Fakeresztet impregnálna
Fatime, az apáca,
Ám sír, sósan, mint egy bálna,
Mivel nincsen fapáca.

Pácban van, mert páctalanul
Nem festhet mást, csak ereszt.
Jó apáca holtig tanul,
S tudja, mért máll’ fakereszt.

Bizony ezek eresz tények,
S ha valaki apáca
- tanulság ez, keresztények! –
Mindig legyen fapáca!

„Kicsit elvetette a sulykot, kretén eretnek úr! Málló fakereszttel és fapáctalan apácával szórakozik?! Azt hiszem, hamarosan meglátogatjuk önt. Remélem, emlékszik még saját kétsorosára:
’Szomorú az eretnek,
Kit a papok veretnek.’
Hát ön még a mai nap folyamán el fog szomorodni, miközben mi szelíd derűvel ütlegelve űzzük majd ki önből az ördögöt! Ebédidőben pedig vendégünk lesz egy máglyarakásra!” /Torquemada Tamás, spanyol főinkvizítor/

„Ajjaj, nem számítottam a spanyol inkvizícióra!” /Frady Endre, költőgigász/

„Senki sem számít a spanyol inkvizícióra!” /Monty Python Repülő Cirkusza/

„Ezt a sületlenséget! Persze én könnyen beszélek, hozzám képest mindenki sületlen!” /Jeanne d’Arc, az orléans-i szűz/

„Nana, szerényebben ezzel a sületlenség dologgal, Orlikám, szerényebben! Az én égett szagomat se bírta túl sok orrlik ám!” /Giordano Bruno/

„Költő úr, köszönöm az ötletet, vettem fapácot. Először a Praktikerben akartam, de kiderült, hogy nálunk Máriamagdolnaszentkereszten csak Obi van. Keresztre fapácot ken Obi. Ámen!” /Fatime nővér, apáca/

„Blaszfémia és kegyeletsértés! Fapácoló apácák és hamuban sült mártírok szóviccelgetnek itt önfeledten?! Fűzfapoéta úr, álljon már meg a menet! NEM ENG.!” /Turbó Tufa, a Cenzúrát Intézményesítő Alapítvány (CIA) főcenzor helyettese/

„A könnyed megközelítésű spirituálisan súlyos téma az istrángszaggatóan viháncoló rímek ellenére jól kézben tartott. Érezhető, hogy a költő a visszafojtott belső zokogása ellenére pogány röhögéseket hallatva katartikusan végigszórakozta ugyan az alkotási folyamatot, ám mégsem dobta a lovakat a gyeplők közé. A maga nemében már-már tökéletes alkotás. Már csak az a kérdés, hogy mi a maga neme?” /Ló Leóné Lila Lea, középiskolai magyartanár és maszek lókolbász díler/

„Hogy mi a nemem? Kaphatnék két könnyebb kérdést?” /Thomas Neuwirth alias Conchita Wurst, a 2014-es Eurovíziós Dalfesztivál többnemű szakállas győztese/

„Az apáca néni befestette az ereszt! Szeretem az ereszt, mert az nem más, mint kinn cső!” /Kancsó Kincső, a Fapác Ignác Általános Iskola tanulója/

„Mi ez az agyatlan szóviccek bűzhödt páclevében fuldokló tömény irodalmi szentségtörés?! Anyám csak egyetlen egy szót tudott kinyögni, amikor véletlenül elolvasta: Jézusmáriaszentjózsefmitvétettemédesistenemkegyelmezznekembűnösnekígéremjóleszek!!!, majd zokogva és sikoltozva elrohant a patikába elkölteni a havi nyugdíját. Ki merem jelenteni, hogy Frady Endre a világegyetem elsőszámú közellensége és ezt a tanomat még egy Norbi által ízetlen krepp papírrá silányított update máglyarakás gyomorégető árnyékának fenyegetettségében sem lennék hajlandó visszavonni!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Az én könnyem a legjobb impregnálószer. Kár, hogy sosem sírok, mert mielőtt bárki megbántana, elpusztítom a szám leheletével!” /Chuck Norris/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2016/02/apaca-so.html

para_noir 2018.04.18. 12:57:42

@Anna Kiraly: mucuka, vess egy pillantást a blog nevére. Ott a megoldás :))))))) Egyébként meg ahhoz szólok hozzá, és úgy, ahogy kedvem tartja.

fitymafej 2018.04.18. 14:08:20

1 / miért kéne bármit mondanom.
2 / az a "munkája", hogy a szédítse az erre kaphatókat, és ha a lelkes kliens kérdez/reagál az gond ?
3 / a marketinges feladata, hogy ha tetszik, ha nem nyomatja az igét. Ha hisz benne bónusz, ha nem akkor szopás. Egy lelkésznek illik hinni benne, magyarán bónusz.
4 / ha van egy kis erkölcs/kultúra, nem küldöm el a k.va anyjába (bármi ide helyettesíthető), a többit meg viselje, hisz ez töredéke a keresztre feszítésnek, amit a Főnök(e) elviselt.
5 / Gőze nincs a munkáról. Nem volt még egymás után 4-5-6 napot napi 10-12 órában.
6 (ez a plusz 1) / ezekből (bocsánat Őbelőlük) él, ha nem menne senki éhen halna, mert tudtommal nincs manna és külön lelkészi táplálék. UFF kinyilatkoztam.

karandash (törölt) 2018.04.18. 17:08:34

@Könnyen elkaptuk, uram!: A pszichedelikumokat fogyasztó szekta, amiben Mózes nyomult, az természetesen a zsidóság. Sehol sem írtam, hogy Mózes keresztény lett volna.
A pszichedelikumok fogyasztásá amúgy nem pejoratív éllel írtam, az kb. a legértelmesebb, legemberibb, leginkább tudattágító dolog, amit emberek tehetnek. Csak sajnos ahogy telt az idő, egyre inkább elfelejtették a vallásos emberek (a papok kisajátították a tudást), hogy a legfelsőbb lényt, istent, mennyországot, poklot valójában egy erősebb begombázás után tapasztalták meg.

kvadrillio 2018.04.18. 19:34:24

PHEJJJJJJJJ.......AZÉÉÉÉÉÉ A KÖZÉPKORBA NEMKŐŐŐNE VISSZASÜLLYEDNI !!!!! :o)))

2018. április. 18. 19:00 2018. április. 18. 19:05 Tech
Van, ahol már tanítják: ördögűzés mobiltelefonnal
szerző:
hvg.hu

Bármilyen meglepő is, megnőtt az igény az ördögűzés iránt, így most a római katolikus egyház a modern technológiát is beveti.

Ha már tele van technikai vívmányokkal a 21. század, akkor az egyház is élne ezekkel. A New York Post beszámolója szerint Ernest Simoni bíboros mintegy 200 résztvevőnek tartott kurzust, ahol többek között az is téma volt, hogyan használható a mobiltelefon ördögűzésre.

A 89 éves bíboros elmondta, hogy a mobilkészülék lehetővé teszi az előzetes beszélgetést, és ha az egyházi személy úgy ítéli meg, hogy valóban szükség van a beavatkozásra, akkor egyszerűen be lehet olvasni a telefonban a megfelelő latin imákat. Bár erről konkrétan nem volt szó a cikkben, feltételezhető, hogy ilyenkor a fogadó fél telefonjának kihangosítva kell lennie.
© YouTube/Daily Mail

A kurzus hallgatói a mobilos ördögűzésen kívül többek között arról is hallhattak, miként ismerhetik fel a mentális betegségeket, és különböztethetik meg ezeket a démoni megszállástól. A tanfolyam elvégzése még nem jogosítja fel a résztvevőket a démonok kitessékelésére, ehhez ugyanis püspöki engedélyre is szükség van.

Elég hihetetlen, de az elmúlt években megnőtt az ördögűzéssel kapcsolatos kérelmek száma. Mindenesetre azt is érdekes lesz majd látni, milyen további technikai eszközök vonulnak majd be az ilyesfajta rituálékba.

2018.04.18. 20:03:17

@karandash: ja, csak a zsidók nem voltak szekta. Nem teljesül a definíció.
A muszlimok és a keresztények lehetnek szekta.

2018.04.18. 20:51:43

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Én is csak ezt találtam. Azt viszont nem, ahol olyat állított volna, hogy Mózes keresztény lett volna.

lobaszopiatej 2018.04.18. 21:09:46

Mondanám a nyolcadikat, de túl egyszerű volna és cenzurálnák.

2018.04.18. 22:18:28

@diszkriminans: vedd fel a cinizmus szemüveged.
A zsidó/héber vallásra nem teljesül a szekta kitétel. Tehát Mózes vagy mohamedán, vagy keresztény.

2018.04.18. 23:11:00

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Nyilván érteni kell a szövegkörnyezetet is, hogy megértsd a mondandót, bár tévesen használta a szekta szót, de a szövegkörnyezetből egyértelműen koderült, hogy a zsidó vallást illette ezzel lekicsinylően.

2018.04.19. 00:20:48

@diszkriminans: én pedig nyilván erre utaltam szarkasztikusan.

Gleccsertetű 2018.04.19. 07:12:31

@Colonel H. Stinkmeaner: igazándiból statisztikailag semmivel nem több a molesztálás a katolikusoknál, mint bármelyik más felekezetnél. persze 1 is sok.

fitymafej 2018.04.27. 09:23:24

Gondoltam. Vártam egy bő hetet.
Sunyin lapítani, és nem reagálni - az az észérv. Majd elfelejtik a bugrisok, és amit MI (ti) harsogunk az az igazság....

LelkesBarbi 2018.04.27. 13:26:32

@fitymafej: Bocs, nekem az jött le, hogy kinyilatkoztattál és nem vagy kíváncsi a válaszra.
De ha igen, akkor igyekszem reagálni az általad felvetettekre.
Tehát
1 / Miért kellene beszélned? Neked kell tudnod, hogy neked mik a kérdéseid. Elsőre talán azt mondanám, hogy mindig érdemes a neked fontos dolgokról olyanokkal is beszélni, akiknek talán más, akár homolokegyenest ellenkező a véleménye, mert vagy újra rájössz, hogy neked van igazad, vagy új szempontokat kapsz, hogy átgondold a véleményedet. A barátaid valószínűleg hasonlóan gondolkoznak, mint te.
2 / Tévedés. Nem a szédítés a feladat. A feladat egy értékes üzenet átadása, arról érdemi beszélgetés, amire a másik fél szabadon reagálhat, akár ott is hagyhat, ha neki az nem tetszik. A reakciókkal semmi gond, sőt, reagálás nélkül nem is érdemes csinálni. De válaszolni sokféleképpen lehet. Nem arról szólt a cikk, hogy egyáltalán ne szóljanak a lelkészekhez, hanem arról, hogy hogyan lesz inkább értelme a beszélgetéseknek. Szóval csak hajrá, menj a lelkészhez és beszélj vele!
3 / Nemcsak marketinges feladatai vannak a lelkésznek, hanem menedzseri és még sok minden más. De mivel nem reklámról van szó, ezért nem is kell csak a szép dolgokról beszélni. És teljesen igazad van, a bónusz jó és örülök is neki. De ez nem jelenti azt, hogy a bónusszal már minden tökéletes és ezért szerintem erről lehet és kell beszélni. Minél világosabban.
4 / Senkit nem is küldtem oda, csak arra próbáltam kísérletet tenni, hogy hogyan szülessen érdemi őszinte párbeszéd a lényegi kérdésekről. Ami emiatt mindkét félnek sokkal jobb, mintha elbeszélnénk egymás mellett.
5 / Dolgoztam ennyit és ha nem is mindennap ennyit, de annyit igen, hogy elfáradjak. ;)

fitymafej 2018.05.03. 11:48:16

1 / nincsenek kérdéseim. ha elmegyek (elmennék) és a végén az elköszönés mellé járna pár kedves szó az gond lenne ??!!
2 / de igen, a szédítés a fő feladat. mert eladni egy olyat ami nincs, azt konkrétan szélhámosságnak illene hívni
3 / igen, elnézést, a temetést (is) kihagytam. na ott kipipálhatunk egy fizető, nem reklamáló ügyfelet
4 / félreértelmezted. aki elküld az a "másik" oldal. én. de látom, hogy ez hiábavaló, mert ha durva a mód, akkor kizárattatok, ha finom, akkor meg beszéljük meg.
5 / ja biztosan sok volt a ministráns/első áldozó/heidelbergi káté olvasó.... jól kifáradhattál
6 / erre nem érkezett felvetés, tehát elfogattad.

fitymafej 2018.05.03. 11:51:53

@fitymafej: nem tudtam nagybetűket csinálni. csak gondoltam előzzük meg a : "bunkó, még írni sem tud kitételt."

fitymafej 2018.05.20. 09:56:21

@Ratyi Manó: szerintem lényegtelen, hogy kisfiúkkal, vagy kislányokkal b@szakszik. A lényeg, hogy parancsra egy (elnyomott) ösztönt nem tud elfojtani. Na, aki ezt a parancsot kiadta, avagy nem képes revideálni azt tenném be 4-5 kan cigánnyal egy cellába "imádkozni".... Majd 1 hónap után egy másik hasonló összetételű cella... Majd egy kis tanulmányi kirándulás valamely USA intézménybe spanyol / afró-amerikai sorstársakkal.
Egyébként nagyon halovány a "papok" jelenléte / válaszadása. lehet, hogy fogy a misebor (is) ?Í

Csizmás K. Andor 2018.06.15. 11:55:29

@Mikiapó: Miért lenne naplopó minden egyszerű ember? Nagyon furcsán ítélsz ezekről az emberekről. Gondold át ezt a dolgot.

Csizmás K. Andor 2018.06.15. 12:17:11

@para_noir: Ha mélységesen leszarod mindazt, amit egy pap/lelkész képvisel, akkor miért vagy itt? Miért szólsz hozzá? Miért olvasol bele ilyen dolgokba? (Azt ne mondd, hogy "azért, mert küzdök ellenük", mert amit hozzászóltál, az olyan gyenge, semmi, ami alkalmatlan az ellenük való harcra. De ezt sejted te is.
Nem, téged valami mélységesen vonz ahhoz az üzenethez, amit ők közvetítenek, csak elnyomod magadban ezt a vonzódást. Helyette gyűlölködsz. Rossz döntés.

Mikiapó 2018.06.18. 20:24:04

@Csizmás K. Andor: Ha tudnád értelmezni, az egyszerű emberek mentsvára az egyház, a papokat tartom naplopónak, akiknek nem 7-től 15.20-ig tart a munkaideje, és megsértődnek, ha azon kívül b@szogatják őket...

Miskolczy József 2018.11.08. 23:20:57

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Mit ne mondjak, alig feltűnő, hogy csupán kamu profiljukat - még ha idő jártával mintegy védjegyszerűvé is vált - méltóztatnak szerepeltetni. Ez azért eléggé sokmindent elárul Önökről. Hasonló módon árulkodó az Önök által választott és használt nyelvezet is. És akkor még ki sem tértem azokra az eszmékre és gondolati körökre, amelyeket az előbb említett módon látnak jónak kifejezni.
Méltóztassanak tekintetbe venni, hogy fenti soraimban semmilyen minősítést nem fogalmaztam meg Önökre nézve. (Talán sejtik, hogy miért ;) )
Zárom soraimat, további jó munkát kívánva mind itt, mind a többi, Önök által látogatott blogon, üdvözlettel: József

Varga Zoltan 2020.11.10. 11:31:25

tüzelöre szeretnék kérni!!///!tavaly majusban volt egy mütétem bocsanat leirom ,herezacskon folyamatos magas cukor miatt ,lett egy tályog ill. a lágyrészen megmütöttek ,, és a mütét után kialakult egy sipoly ,, a sipolybol 9 honapig lógott belöllem egy mütét közben bennem hagyott géz darab ... a sipoly ami a lágyrészen van nem lehet emelni hajolni váladékozik még dolgozom közmunkán mindkettönk fizetéséböl von végrehajto //nagy fiamnak családja van a kicsi elment albérletbe//én 30 ezer ftot kapok végrehajtó két letiltást von közmunka fizetésböl ,,feleségem 37 ezer ftot kap varga zoltán vadna szabadság tér 15 3636//vagy vargáné szücs csilla erste bank 116 00006 00000000 25766862// VAGY FÁBIAN LAJOS SAJOVELEZD FATELEP 20 958 5852
--
70 5189043

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2022.05.25. 10:54:39

A Kálvinista Apologetika hitbizonytalansági gittegylet három év alatt sikerült rávennem, hogy "dobják be a törölközőt". Mert a hitük se nem racionális, se nem értelmes, de még nem is erkölcsös. Nos Ti akartok fejlődni és túlélni??? Vagy azonos sorsra jutnátok inkább???
süti beállítások módosítása