Kúl, közvetlen, keresztény

Szólj Be a Papnak!

Interjú Bukáné Zakar Zsuzsanna református lelkipásztorral

2018. november 06. - Zitttu

Bukáné Zakar Zsuzsannával, a Család-karrier, hol van az egyensúly? című vitaestünk egyik válaszadójával készítettünk interjút, aki családanyaként templomot épített Ebesen, ahol 25 éve szolgál.

15724956_1232340440178599_1177616717273828170_o.jpg

Köszönjük, hogy elvállalta a felkérést, hogy a következő debreceni vitaestünk egyik főszereplője legyen, kérem röviden meséljen magáról!

1966. december 31-én születtem Debrecenben. Teológiai tanulmányaimat 1985-90 között végeztem az akkor Debreceni Református Teológiai Akadémián, ma Hittudományi Egyetemen.

1992 decemberében szenteltek lelkésszé a Nagytemplomban. Akkor már férjes asszony voltam, és két gyermek édesanyja. 1987-ben házasodtunk a férjemmel, Buka Lászlóval. Bence fiunk 1989-ben született, Borbála lányunk 1991-ben.

Ha jól tudom, jelenleg a Debrecenhez közeli Ebesen szolgál, ahol Ön építette a templomot és természetesen ezzel együtt a gyülekezetet is. 

1993 szeptemberétől neveztek ki ebesi református lelkipásztornak. A rendszerváltás után lehetőség nyílt a templomépítés előtt. Az ebesi református templom 1994-1997 között épült.

Kezdő lelkészként kaptam a szép lehetőséget, templom- és gyülekezetépítésre. A lázas építkezés közepette, 1996 októberében született a harmadik gyermekünk, Virág. Épp egy éves volt, amikor 1997 októberében felszenteltük az új templomunkat.

2012-ben újabb építkezés várt rám, gyülekezeti teremmel, kiszolgáló helyiségekkel bővült a templomunk.

ebesreformatustemplom01.jpg

Gratulálok, nem kis teljesítmény. Milyen programok, milyen hittanórák vannak jelenleg Ebesen?

Öt bibliaórás kiskörünk működik, 150 gyermek részesedik református hitoktatásban, nyáron hittantáborozunk. Minden esztendőben vannak kirándulások, gyülekezeti napok, speciális programok, pl. nyitott templom éjszakája.

2013-tól anyaegyházközség vagyunk. 20 év szolgálat után lettem megválasztott és beiktatott lelkipásztor. Idén 25 éves közös múltunkért adtunk hálát a gyülekezettel.

Ha jól tudom egyházmegyei bíróságnak is tagja.

Igen, 12 éven át voltam egyházmegyei bíró, 8 éve vagyok katechetikai előadó, 4 éve egyházmegyei tanácsos, 2 éve zsinati bírónak választottak.

Mit gondol a következő vitaestünk témájáról, a család és a karrier viszonyáról? Hogy alakul ez az Ön életében?

Munka-hivatás-család az én életemben szerves egészet alkot. Amikor az ember úgy érzi, hogy „helyén van”, élete küldetését megtalálta és az alapján él, akkor a terhek hordozása sokkal könnyebb. Ebben kulcsszerepet játszik az én esetemben a keresztyén hit és az elhivatottság.

Köszönjük szépen, november 19-én találkozunk a Bakelitben!

Kiss Zita

A bejegyzés trackback címe:

https://szoljbeapapnak.blog.hu/api/trackback/id/tr8714352291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása