Kúl, közvetlen, keresztény

Szólj Be a Papnak!

Keresztkérdések Bajorországban

2018. május 15. - Phil Melanchthon

Nemrég döntött úgy a bajor tartományi kormány, hogy a keresztyén értékek elismeréseként az állami hivatalokban ki kell függeszteni a keresztet. A bajor miniszterelnök nem titkolta, hogy ez egyben egy válaszlépés arra az esetre, amikor egy bíró eltávolíttatta a keresztet egy tárgyalóteremből. Miután lecsillapodtak a kedélyek, lássuk milyen érzelmi hullámvasút alakult ki a határozattal kapcsolatban. A reakciók csoportosításához segítségül hívjuk az egyik közösségi oldalról ismert emojikat.

3-format6001_1.jpg

A bajor miniszterelnök kereszttel (fotó: Tagesspiegel)

1499793243facebook-wow-emoji-like-png.png

Egyből meglepetéssel indult a dolog, hiszen Reinhard Marx, német katolikus bíboros, érsek, aki a német katolikus püspöki konferencia elnöke, nem fogadta lelkesedéssel a határozatot, hanem hiányolta a döntést megelőző, széles körű, és nem keresztyénekre is kiterjedő társadalmi vitát. Egyúttal attól is tartott, hogy a keresztet mások elleni jelképnek használják. Több katolikus és evangélikus megszólaló is hasonlóan foglalt állást.

Érdemes megjegyezni, hogy Németországban a protestánsok nagy része evangélikus, akik szintén használják a keresztet, az új rendelkezés tehát alapjáraton nem vet fel katolikus-protestáns nézeteltérést.

facebook-like.png

Azért voltak, akik egyértelműen tetszésüket fejezték ki, például egy felmérés szerint a bajorok többsége, egészen pontosan 56%-a. Üdvözölte a döntést a regensburgi katolikus püspök és a müncheni és felső-bajoroszági evangélikus püspökasszony is.


letoltes_2.pngAz ausztriai pápai nuncius (követ) a Szentatya képviselőjeként szólalt meg. Ő a döntést támadók ellen kelt ki: „szégyellem magam, hogy amikor kereszteket állítanak a szomszédos országban, épp püspökök és papok kell, hogy kritizálják”. Ezzel kis híján a ’dühös’ kategóriába került, de inkább domborítsuk ki a dolognak azt az oldalát, hogy annyira örült a kifüggesztendő kereszteknek, hogy a kritika nagyon érzékenyen érintette.

1499793248facebook-haha.png

Volt olyan internetes szavazás, ahol a válaszadók 73%-a azt mondta, a bajor miniszterelnök, Söder nevetségessé teszi magát. A keresztyének egyébként nem kell, hogy megijedjenek attól, hogy kinevetik őket, sőt. Pál apostol ugyanis nem véletlenül írta: „A nem lelki ember pedig nem fogadja el Isten Lelkének dolgait, mert ezeket bolondságnak tekinti, sőt megismerni sem képes: mert csak lelki módon lehet azokat megítélni.” (1Kor 2,14)

letoltes_1.png

Többen azért tiltakoztak a döntés ellen, mert szerintük az a keresztet pusztán kulturális szimbólumként pozícionálja. Érdekes módon még a Szövetségi Alkotmánybíróság egy korábbi határozata (lásd az 553. oldaltól) is tartalmazott elég markáns kijelentéseket e tekintetben, akkor az iskolatermekben elhelyezett keresztekről volt szó.

A keresztnek - a kereszténység önértelmezésének és a keresztény egyházaknak is ellentmondó - profanizálását jelentené, ha csupán a nyugati hagyományok kifejezésének vagy olyan kultikus jelnek tekintenénk, mely nem hordoz semmilyen sajátos hitbéli meggyőződést.

angry-512.png

A politikai ellenfelek nem meglepő módon a kereszttel való visszaéléssel, annak politikai célú felhasználásáról beszélnek (például a szintén hívő szociáldemokrata tartományi frakcióvezető). És persze vannak, akik szerint a keresztnek nincs helye a hivatalban, az államot és az egyházat szigorúan el kell választani és az Alaptörvény sárba tiprását emlegetik.  

Hogy a fenti, eltérő véleményekben az egyház sokszínűségét, vagy inkább határozatlanságát kell-e látni, a kedves olvasókra bízom, akik egyébként szintén kifejezhetik véleményüket az emojik egyikével. 

A bejegyzés trackback címe:

https://szoljbeapapnak.blog.hu/api/trackback/id/tr3013944412

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kereszténység hazugságok halmaza 2018.05.16. 11:28:25

Jó keresztények neveled a gyerekeidet és még is hazudnak neked? Mit vársz, ha Te is hazugságokat tanítasz nekik?

Trackback: 30%-al kevesebb keresztény 10 év alatt 2018.05.16. 11:28:04

Az erősen kozmetikázott 2001 és 2011-es népszámlálási adatok szerint  a római és görög katolikusok fogyása tíz év alatt 31 %, a reformátusoké 29 %, az evangélikusoké 30 %. 

Trackback: Papok által látogatott terület veszélyei 2018.05.16. 11:27:46

Figyelmeztetés: Pappok által látogatott területen ne hagyja gyerekét felügyelet nélkül!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chicks_for_free 2018.05.16. 10:37:01

és mit szólnak hozzá az ateisták?
vagy a posztoló szerint nincsenek ateisták Németországban?

Brix 2018.05.16. 10:48:32

Én nem vagyok vallásos , de alapvetően ezzel egyet tudok érteni. Itt az ideje rekonkvisztát hirdetni, és megmutatni az idegen kultúrájú jövevényeknek, hogy Európában vannak , így európai módra kell élniük, vagy mehetnek haza , ahonnan jönnek... Csak örülni lehet, hogy a németek - talán - megtalálják újra identitásukat!

Behajtó70 2018.05.16. 10:50:33

Ha a bevándorlás kontextusában vizsgáljuk a témát (nyilván, mi másban!), akkor nyilvánvaló, hogy Európában ma a kereszt a felvilágosulást jelenti az iszlámmal szemben. Nem kell hívőnek lenni ahhoz, hogy a csadortól féljünk, idegennek tartsuk. A csador európai viselése pont azt jelenti, hogy "leszarjuk a házigazda véleményét, mi mi véleményünket akarjuk ráeröltetni". A kereszt eltávolítása természetesen pont erre hajaz, ezt az értelmezést erősíti.

Ahogyan mi európában a rabló gazembereket, betörőket, útonállókat álarcban képzeljük el, úgy az iszlám területein ez teljesen idegen és értelmetlen, hiszen akkor bárki lehetne rabló/rosszszándékú ember.

És éppen ez a jelentése a keresztnek: mi a nyílt, őszinte társadalomnak vagyunk hívei, nem pedig az álarcos (csadros), nőket hátrányosan megkülönböztető, félelmet keltő, ijesztő agersszióval jellemezhető társadalomnak.

A kereszt önmagában jelenti egymás nyílt elfogadását (nyilt nemegyenlő csador!), egymás szépségének értékelését (igen, ez a bikini, fecske, rövidnadrág, miniszoknya, hosszú haj, smink), jelenti az egynejűség tiszteletét, sőt a többnejűség teljes elítélését, a gyermekházasság elítélését, a nők elleni szexuális erőszak eltélését.

Ha nem is vagyunk hívők, azért még az értékeink megvannak, azokat meg akarjuk tartani.

Behajtó70 2018.05.16. 10:52:42

@chicks_for_free: Az általam fentebb említett értékek közül melyikkel nem értesz egyet ateistaként?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.16. 11:07:26

Ez jó lépés a helyes irányban. Szét kell zúzni a szekuláris államot.

fénycsepp 2018.05.16. 11:07:44

@Behajtó70: kerlek nezz utana a csador szo jelentesenek! Te is azok koze tartozol, aki azt hiszi, hogy a szaudi nok mindegyike fatyolt hord?

Behajtó70 2018.05.16. 11:14:21

@fénycsepp: Hívd aminek akarod, felőlem giga-fejkendőnek is hívhatod, ha az arcot eltakarja vallási alapon, akkor arról beszélek. De tudod te ezt, csak a lényeget nem vagy képes érteni és arról beszélni! Nem baj, van aki érti.

KissGecihuszár 2018.05.16. 11:17:53

Mint életvitelszerűen Bayernben élő, dolgozó real jobboldali keresztény (református), leginkább Konrad Adenauer keresztény-szociális ideológiájával azonosuló, maximálisan egyetértek ezzel a döntéssel és csak azt mondhatom, hogy akinek ez bármely okból nem teccik, nos az húzzon Bayernből és úgy en bloc Németország, de akár Európa területéről a bús picsába oda, ahonnét jött! Ja, hogy esetleg ott fejbe lőhetik, mert háború van, vagy mert hisztizett a fennálló hatalom ellen, hát az már legyen az ő baja...
Kömbenis, aki hazajárkál Irakba szabira, na annak aztán semmi hisztije, ajvékja nem lehet!
index.hu/kulfold/2018/05/15/hazajarnak_nyaralni_a_menekultek_a_nemetek_megsem_tesznek_semmit/
ugyebár...

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.05.16. 11:29:11

Kereszténység hazugságok halmaza.

Jó keresztények neveled a gyerekeidet és még is hazudnak neked? Mit vársz, ha Te is hazugságokat tanítasz nekik?

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.16. 11:30:35

Két olyan szó van, amitől annyira elborul az agyam, hogy úgy érzem még a fideszbe is képes lennék a tagfelvételemet kérni:

a kereszTYén, meg a pocaklakó

Ilyenkor a legszívesebben a földhöz basznám a szurikátámat.

Grand Prix 1801 2018.05.16. 11:58:07

Bajorország katolikus ország, ott kereszt lesz a falon. Akinek ez nem tetszik, az visszamegy Szaúd-Arábiába vagy Izraelbe. A vendégnek kell alkalmazkodnia a házigazdához, nem fordítva.

röf 2018.05.16. 12:14:43

Ez volt a bemelegítés.
Most jöhet a disznóhús kötelezővé tétele a kecskékkel táncolóknak.
Abból is a körömpörkölt. És a falra nagy posztert, ahogy a disznó totyog az ólban a disznószarban.
Vagy ezt eszed, vagy mehetsz a rétre legelni.
Imádkozás? Majd vasárnap, öcsisajt.
Szőnyeget még akkor sem tenni alájuk, mert összekenik.
Persze…
Fokozatosan lehet haladni a helyes irányban.

Moin Moin 2018.05.16. 12:30:43

@Behajtó70: Néhány észrevétel:

1.) Az egyik bigottságot ("csador") nem éppen célszerű egy másikkal (ha akarom, ha nem kereszt) megpróbálni megszüntetni - aki ért az emberi viselkedéshez, az tudja, miről beszélek...

2.) A rabló azért takarja el az arcát, mert nem akarja, hogy a közössége szerint erkölcstelen tette miatt lelepleződjön és így közmegvetés tárgya legyen. A haját, esetéeg arcát elfedő muszlim nő ellenben éppen a saját közössége szerinti erkölcsös és tiszességes magatartást tanúsít. Így a két arc-eltakarást tévedés összevetni. Ha valaki egy olyan közegben szocializálódik (annak összes, akár egész életében a személyiség szerves részeként működő hatásával együtt), amelyben idegenek előtt haladonfővel mutatkozni egy nőben diszkomfortérzést kell, akkor az szó szerint (lelki hatásaiban) "meztelennek" érzi magát a fejét/arcát takaró kendő nélkül. Képzeld csak el: az euroatlanti társadalmakban általában a nemiszervek el nem takarása milyen disszonáns érzéseket kelt, ill. hogy pl. katolikus templomba fedetlen vállakkal, miniszoknyában belépni sem épp elfogadott magatartás. Egy muszilim szocializációjú nő számára takaratlan fejjel nyilvánosan megjelenni ugyanaz, mintha te pucéran flangálnál.

3.) A kereszt nem jelenti "egymás elfogadását" - mint ahogy írtad -, és pláne nem jelenti semmiféle erőszak elvetését (mint ahoyg a monogámia, vagy épp a gyerekek elleni erőszak elvetését se - lásd, reneszánsz pápák, a közelmúlt ír és ausztrál apácái és mai pedofil papok...) Az, hogy manapság már legalább is hivataloan az egyház elfogadja a nemek közötti egyenlőséget (de pl. a katolikusok a mai napig nem szentelnek nőt pappá!), egy hosszú és éppen az egyházzal-kereszténységgel szemben megvívott küzdelem eredménye, mely harcot az egyház egyértelműen elvesztette és amely küzdelemben bebizonyosodott, hogy a keresztény egyhát hagyományos elvei, gyakorlata és tanai egyszerűen nem férnek össze azzal, amit az emberhez méltó életről gondolunk az elmúlt 3-400 évben... Azt, amit ma "európai életminőségnek" tartunk és nevezünk, éppenséggel nem a kereszténység jozta létre - még az úgynevezett "alapjait" sem az rakta le -, hanem az egyéni és közszabadság, amelyben működhet a személyes és közösségi teljesítményalapúság, a pozícionálódást pedig nem rendelik alá "transzcendens eredetű" mércéknek.

Ne érts félre: én sem tartom jónak, ha Európában úgy akarnak élni emberek, hogy a korábbi nem egyenlősáégpárti és nem teljesítményalapú elképzelésrendszerüket örökítik tovább generációról generációja. De ennek kiküszöbölését nem segíti Söder úr ötlete (aki szerintem és tapasztalataim szerint finoman fogalmazva is "instabil" személysiég és csupán "fogódzót" keresz a keresztben a maga bajai ellnében...)

Moin Moin 2018.05.16. 12:34:35

@csentecsa: Az európai identitás szimbóluma a személyes és közösségi szabadság és a teljesítményalapúság, azaz az egyén saját teljesítményszerinti társadalmi pozícionálódása. Amit azt fentebb Behajtó70-nek is kifejtettem, mindaz, ami ma Európa, éppenséggel egy több évszázados, a keresztényésg ellenében foylattott küzdelem eredménye - ennek tükrébven vicces lenne a mai európai identitás jelképéül a legyőzött ellenség szimbólumát megtennünk!

...Ha szimbólumot keresel a mai Európának, ott a kék alapon csillagos.

Moin Moin 2018.05.16. 12:40:26

@Grand Prix 1801: Bajorország lakosságában többsége nem hívő - kérlek, ne általánosíts egyes kis hegyifalvak Szent Mihány-napi "kranzmalauf!"-ünnepségeiből!:-)))

A bajor világ ma sokkal inkább az Audi, a BMW és a Siemens - ha azt mondom "bajor", akkor először ezek jutnak az emberek eszébe, aztán a sör meg a bőrnadrág ("de Wiesn"), és csak sokadjára a Raztinger Szepi, a "de keine Jesus" meg a "Goddasmudda"...

Szelid sunmalac 2018.05.16. 12:42:16

@zord íjász: A nap.....a fraszt a nap...a HET kommentjenek a dija a tied!

Moin Moin 2018.05.16. 12:42:33

@KissGecihuszár: Te, öreg: ez a Söder-féle baromság a bajorok többségének se tetszik - akkó mostan muaßn ma onfo furt davon?:-)

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 12:42:45

@Moin Moin:
A kereszténység mint vallás kifejezetten támogatja az emberek közötti egyenlőséget, és a teljesítmény értékelését. Az, hogy a középkori keresztény egyházak - lényegében mint világi hatalmak - ezen elvekkel gyakran szembementek még nem ok arra, hogy ezt megkérdőjelezzük. Az is teljesen téves - és manapság divatos - elképzelés, hogy a humanizmus valami ellen kereszténységként jött volna létre. A humanizmus alapjai simán megtalálhatóak a keresztény vallásban. Nem véletlen, hogy keresztény területeken kezdett el terjedni. Ahogy az sem véletlen, hogy az ókori Rómában a kereszténység terjedésével párhuzamosan indult el a klasszikus rabszolgatartás hanyatlása és pl. a gladiátorviadalok egyértelműen a kereszténység hatására tűntek el (az új vallást felvevők egyre kevésbé voltak hajlandóak pénzt áldozni ilyesmire mert ellenkezett a vallási tanításokkal).

Moin Moin 2018.05.16. 12:46:23

@röf: Sagn si moi Herr Grunz: akkó mostan kiircsuk a vegákat es, mer hogy azok se esznek röfit?!

(Mielőtt valamiféle személyes érintetséget reklamálnál nálam: családom naponta megeszik legalább két csomag Spanferkelt és még a kisfiunk beceneve is "Kismalac"!)

kewcheg 2018.05.16. 12:46:41

Kereszt= kultúra és civilizáció.Ha egyeseknek mást nem is....

Grand Prix 1801 2018.05.16. 12:47:25

@Moin Moin: Bajorország katolikus ország, ott a mohamedánok és izraeliták csak kisebbségben vannak.

Grand Prix 1801 2018.05.16. 12:49:02

@Muad\\\'Dib:

Az emberek nem egyenlőek. Egy primitív erőszakos vadember nem egyenlő egy kulturált értékteremtő emberrel.

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 12:50:09

@Grand Prix 1801:
véghezvitt teljesítmény szempontjából nem egyenlő. Mint ember kibas*ottul ugyanolyan.

Moin Moin 2018.05.16. 12:55:42

@Muad\\\'Dib: "A keresztényésg mint vallás kifejezetten támogatja az emberek közti egyenlőséget" - írod... Hát, lássuk csak - különös tekinettel a nemek közti egyenlőségre. Vegyünk pár, az egyház kezdeti idejéből származó, tehát nem "a középkori világi hatalmak" által meghamísított alaptanítást, egyenesen Szent Páltól:

1Korinthus 11:3-7
„Akarom pedig, hogy tudjátok, hogy minden férfiúnak feje a Krisztus; az asszonynak feje pedig a férfiú; a Krisztusnak feje pedig az Isten. Minden férfiú, aki befedett fővel imádkozik vagy prófétál, megcsúfolja az ő fejét. Minden asszony pedig, aki befedetlen fővel imádkozik vagy prófétál, megcsúfolja az ő fejét, mert egy és ugyanaz, mintha megnyíratott volna. Mert ha az asszony nem fedi be fejét, nyiratkozzék is meg, ha pedig éktelen dolog asszonynak megnyiratkozni, vagy megborotváltatni, fedje be az ő fejét. Mert a férfiúnak nem kell befednie az ő fejét, mivel ő az Istennek képe és dicsősége; de az asszony a férfiú dicsősége.”

1Korinthus 14:34-36
„A ti asszonyaitok hallgassanak a gyülekezetekben, mert nincs megengedve nékik, hogy közbeszóljanak; hanem engedelmesek legyenek, amint a törvény is mondja. Hogyha pedig tanulni akarnak valamit, kérdezzék meg otthon az ő férjüket; mert éktelen dolog asszonynak közbeszólni a gyülekezetben. Avagy tőletek származott-é az Isten Igéje, avagy csak hozzátok jutott el?”

1Timóteus 2:11-12
„Az asszony csendességben tanuljon, teljes alárendeltségben. A tanítást pedig nem engedem meg az asszonynak, sem hogy a férfin uralkodjék, hanem legyen csendességben.”

...Még egyszer hangsúlyozom: ezek az idézetek NEM A KORÁNBÓL SZÁRMAZNAK! Pedig bőveb benne van a fej eltakarása is! Szerintem bármelyik szalafista imám megnyalná mind a tíz szutykos, barna migránsujját, ha ezt olvasná!:-)

Moin Moin 2018.05.16. 12:58:27

@Grand Prix 1801: Hogyan lehet "katolikus ország" egy terület, aminek a lakói többségükben nem katolikus vallásgyakorlók és amely nem is önálló ország?

...Ach, lass amoi: du bis onfa a Grattla!:-)

röf 2018.05.16. 12:59:13

@Moin Moin:
Mér, a vegák is szoktak esténként késelni?

Moin Moin 2018.05.16. 12:59:23

@Grand Prix 1801: Hát... A kommentjeid aklapján eléggé primitív, erőszakos vadembernek tűnsz ám!:-)

Moin Moin 2018.05.16. 13:06:12

@röf: Csak a pontosság és a téynek kedvéért: Németorzsgában sem "a muszlimok" késelnek - és persze nem "esténként", mintha ez mindennapos és tömeges lenne -, hanem néhány súlyosan zavart elméjű alak - legutóbb pl. egy született német a közeli Münsterben.

Minden egyes, ismétlem: minden egyes merénylőről kiderült, hogy nem "a vallás" motiválta atettét, hanem a saját súlyos és tartós frusztrációi, amelyek feloldásához keresett "valamilyen" kiutat. Ez igaz a késes merénylőkre, a párizos robbantókra, a berlini és nizzai teherautós ámokfutókra és persze az ISIS és az Al-Khaida terrorvezéreire is... Ezek nagyon jól dokumentált-leírt és szakmailag feltárt esetek. Ha igaz lenne a "minden muszlim terrorista!"-állítás, akkor ma egy egészen extrém, elképesztő világháború közepén élnénk - kb. mint Európa a harmincéves háború alatt (ami amúgy szintén csak látszólagosan motiváltak a vallásos nézetek...).

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 13:08:11

@Moin Moin:
A nemek közti egyenlőség lényegében gyermekkorú fogalom. A humanizmus zászlóvivőinek nagy része szintén kevéssé foglalkozott vele. De a végletekig antiklerikális kommunizmus is csak szóban volt esélyegyenlőség párti, a tettekben pontosan ugyanúgy nem törődött vele. Szóval sokat segítene ha térben és időben a helyén kezelnéd a dolgokat. Végletekig nevetsége ahogy az emberek a mai liberális értékrendet szeretnék kivetíteni az évszázadokkal ezelőttire és a mai fogalmi keretek között tárgyalnak akkori eseményeket.

Grand Prix 1801 2018.05.16. 13:08:11

@Muad\\\'Dib: Engem (és az elsöprő többséget) az érdekel hogy mi a magatartása, cselekedetei, teljesítménye, és az nagyon nem egyenlő.

Grand Prix 1801 2018.05.16. 13:09:05

@Moin Moin: Többségük katolikus, ott a reformáció nem számottevő.

Grand Prix 1801 2018.05.16. 13:12:11

Svédországban a nemi erőszak cselekmények többségét mohamedán migránsok követik el, akik az őslakossághoz képest kisebbség, tehát egy fő mohamedán migráns több nemi erőszakot követ el mint egy fő őslakos, vagyis a két faj nem egyenlő.

Moin Moin 2018.05.16. 13:16:52

@Muad\\\'Dib: persze, nem is vetítem vissza a ma elvárásait a kétezer évvel ezelőtti fejekbe. Az a baj, hogy sokan - épp a katolikus egyház is, de te is - ezeket a kétezer évvel ezelőtti elképzeléseket akarjátok a mai világ alapjának megtenni és elvártok akkori elképzelések szerinti magatartásokat. Egyébként meg: ha valamennyire is komoylan vesszük a kereszténységet, mint egységes elképzelésrendszert és világmagyarázatot, akkor ,égsem dobhatunk ki a mai világgal való összepasszoltatás érdekében olyan alapvető dolgokat, elemeket, mint az egész kereszténységet világegyházzá tévő Sznet Pált és az ő sarkalatos nézeteit! Nem mondhatod komolyan, hogy az egyházad tulajdonképpeni létrehozója alapvető kérdésekben "baromságokat írt", amiket mi már sokkal jobban tudunnk nála és ezért simán kihagyhatjuk krádóból-kánonból. vagy, ha lehetséges a mai tudásunk szerin t szelektálnunk a Szenírásból, akkor meg ki kell dobnunk a picsába az egészet, Jézuskástól, világterentéssesditől, Ádámtól- Évától, feltámadásosditól, minenestől, mert ezek mind szemben állnak a mai tudásunkkal... És akkor mire fel is aggattatunk ki mindenhova feszületeket - amelyeken egyébként egy metélt farkú zsidógyerek ("Soros!!!") lóg?:-)

... Á, borzasztó!:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 13:20:15

@Moin Moin:
Egyházam? Én nem vagyok vallásos.

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 13:21:31

@Moin Moin:
Mellesleg a bajor döntés pont arról szól, hogy nem vallási hanem kulturális jelkép mivoltában tennék ki.

Grand Prix 1801 2018.05.16. 13:22:29

@chicks_for_free: Zuhanó repülőgépen nincs ateista.

Moin Moin 2018.05.16. 13:24:46

Fontps megjegyzés a témához: Markus Söder bajor kersztényszocialista tartományi miniszterlenök - a nevezett törvény atyja - személyisége számos megdöbbentő egyezést mutat a(z akár iszlamista) terrorvezérekével:
- korai gyerekkorban gyökerező identitás- és önértékeklési zavarok,
- ezek túlkompenzálása extrovertált-domináns viselkedéssel,
- (szintén túlkompenzálásképpen kifejleszett-kifejlődött) eltúlzott én-hangsúlyozás, uralom- és pozícióvágy,
- (morális és életvitelbeli) gátlástalanság, alakoskodás és mások eszközként való használata,
- intenzív, eltúlzott szereplésvágy, motiváció a "központi figura" pozíciójára,
- erős hajlam a saját célok, elképzelések és vágyak olyan módon és (akár erőszakos) módszerekkel történő megvalósítására, amelyek nem veszik figyelembe mások megalapozott véleményét és jogos érdekeit.

...Érdemes mindezeken higgadtan elgondolkodnunk!

Moin Moin 2018.05.16. 13:27:47

@Muad\\\'Dib: De hát a kereszet egyértelműen vallási jelkép - mi egy tartományi gyűlés pillanatnyi többsége egyfelől az egyház kétezer éves hagyományához, másfelől az Úristen akaratához képest?!:-)))

(A bajor tartományi parlament finoman fogalmazva sem kompetens egy ennyire általánosan ismert jelkép jelentéstartalmának értelemzésére. Ezt - azt hiszem - még te sem vitathatod komolyan! Pláne hogy Németország bíborosa is nevetségesnek nevezte ezt az értelmezést...)

Moin Moin 2018.05.16. 13:32:49

@Grand Prix 1801: Forrás: orosz propagandaoldalak.:-)))

Egyébkét pedig: koztudott - és ezzel a táma összes valamirevaló szakértője egyetért -, hogy a nemi erőszakok zömét családon, ill. kiskörnyezeten belüli személyek követik el. EZ alól Svédország sem kivétel. (Annak oka, hogy ott "egy főre jutóan" magasabb a nemi erőszakok esetszáma, mint más országokban, nem az ottani migránsokban keresendő, hanem a lelkiismeretes, alapos és a legkisebb esetet is regisztráló-végigvivő szvéd jogállami igazságszolgáltatásban... Ha igaz lenne, hogy az esetszám egyenes arányban áll a migránsok egyes társadalmakon belüli számarányával, akkor a német, az osztrák és a svájci, vagy pláne a holland erőszak-starisztikáknak legalább svéd arányokat kellene mutatniuk - ami persze nincs így...)

Moin Moin 2018.05.16. 13:35:54

@Grand Prix 1801: Szerinted Németország, vagy Bajorország "zuhan"?

Kinézek az ablakon és egyszerűen mást látok... Persze, te nem itt élsz - a Magyar Idők meg ezt írja, nemkülönben kedvenc (orosz irányítású) "alternatív valóság"-oldalaid!:-)

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 13:36:43

@Moin Moin:
Lehet itt csűrni-csavarni, de tény, hogy az európai keresztény gyökerekből fejlődött ki az, amit ma európai jogállamnak és liberális gondolkodásnak nevezünk. A kereszt kipakolása meg legyen a bajorok dolga, semmi kedvem innen beleszólni, meg vicces is lenne ahogy a magyar megmondóemberek meg'aszongyák Bajorországnak mi is legyen a tuti. Nem is ehhez szóltam hozzá hanem a mai európai kereszténység folytonos ekézéséhez. Ami kifejezetten üdén szórakoztató tud lenne, kiváltképp akkor amikor közben ugyanezen alakok csillogó bociszemekkel nézik az ősközösségi bennszülötteket a fas*om tudja milyen szigeten, akik még mindig néha lenyilazzák egymást, netán mérges hangyákkal kínozzák a felnövő fiataljaikat beavatás címen, de esetükben ez nem a kultúra hiánya és barbárság, hanem a lelki tisztaság üde forrása.

Szelid sunmalac 2018.05.16. 13:41:43

@Muad\\\'Dib: Marne is haragudj, de lofaszt a kereszteny gyokerekbol. Amit ma jogallamnak meg liberalis gondolkodasnak hivsz, azt koszonheted a reformacionak a keresztenyseg elleneben, es a francia, illetve a tobbi europai forradalomnak, aztan a felvilagosodasnak, megintcsak a kereszteny egyhaz elleneben. Ha valaki tett valamit a jogallam, az egyeni szabadsagjogok es a felvilagosodas, illetve liberalizmus ellen, akkor az a kereszteny egyhaz volt, es ez reszukrol teljesen ertheto is. De ekkora marhasagokat azert nem kene osszehordani.

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 13:41:47

@Moin Moin:
Félretéve a számokat, amivel hülyeség dobálózni, azért az is a morbid, hogy gondolom te az első lennél aki a papi pedofília esetén nekiesnél a vallásnak en bloc, hogy na igen a hülye keresztény tanok. Jelen esetben viszont szigorúan elképzelhetetlennek tartod, hogy a felvilágosult muszlim tanítások esetleg korrelálnak a nőkkel való bánásmódhoz bizonyos bevándorlók esetében (szigorúan bizonyos esetekben, a többség nyilván nem ilyen, akár vallásos akár nem)...

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 13:44:09

@Szelid sunmalac:
Ja, ha te mondod. Azt azért ugye tudod, hogy nagy humanista gondolkodóink egy jelentős része vallásos volt? Az pedig igen sokat elmond a felkészültségedről, hogy a reformációnak a kereszténység ellenében szóösszetétel igen pikáns. Lévén a reformáció is keresztény...

Grand Prix 1801 2018.05.16. 13:45:06

@Moin Moin:

A legmekátalkodottabb ateista is amikor az ISIS terroristák épp le akarják vágni a fejét, azért csak örülne ha hirtelen megérkeznének a keresztesek.

GyMasa 2018.05.16. 13:51:47

@Moin Moin:
...- ezek túlkompenzálása extrovertált-domináns viselkedéssel,
- (szintén túlkompenzálásképpen kifejleszett-kifejlődött) eltúlzott én-hangsúlyozás, uralom- és pozícióvágy,
- (morális és életvitelbeli) gátlástalanság, alakoskodás és mások eszközként való használata,
- intenzív, eltúlzott szereplésvágy, motiváció a "központi figura" pozíciójára,
- erős hajlam a saját célok, elképzelések és vágyak olyan módon és (akár erőszakos) módszerekkel történő megvalósítására, amelyek nem veszik figyelembe mások megalapozott véleményét és jogos érdekeit...
Ezek mind, egytol egyig felismerhetoek Fleton is :-)

Sexual Harassment Panda 2018.05.16. 13:55:29

Bajorországban amúgyis lépten-nyomon keresztek vannak, Zéhófer nélkül is.

Szelid sunmalac 2018.05.16. 14:00:01

@Muad\\\'Dib: Szerintem ne vitatkozzunk a felkeszultsegrol, amig te a keresztenyseget tartod a liberalizmus gyokerenek.

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 14:02:16

@Szelid sunmalac:
Tehát a reformáció mégis keresztényellenes? Vagy erre nincs válasz?

Sexual Harassment Panda 2018.05.16. 14:02:44

@Moin Moin: Nyilván teljesen véletlenül akarják szétosztani a terhet, minden rendben van "német"ország erőszakos iszlamizációjával.

spinat 2018.05.16. 14:11:26

@Muad\\\'Dib: végülis a keresztények annak a gondolatnak a legföbb támogatói, miszerint a homosexuálisok és a heteroszexuálisok is egyenlöek, tehát kaphasssanak ök is azonos jogokat, és házasodhassanak.
lehet, hogy a vallás maga egyenlöségpárti, csak a követöi nem.

spinat 2018.05.16. 14:13:42

@Grand Prix 1801: Bayern ist mit 50,5 % (Stand: 2016) nach dem Saarland das Bundesland mit dem höchsten römisch-katholischen Bevölkerungsanteil in Deutschland.[44] Weiter sind 18,8 % der Bevölkerung evangelisch-lutherisch.. Aha, nem számottevö. A 25% nem vallásosról meg ne is beszéljünk.

Sexual Harassment Panda 2018.05.16. 14:15:34

@spinat: Neki 50,5% nem számottevő. Ennyi.

Szelid sunmalac 2018.05.16. 14:17:06

@Muad\\\'Dib: Tehat a keresztenyseg a liberalizmus gyokere? Vagy erre nincs valasz?

Moin Moin 2018.05.16. 14:19:19

@Sexual Harassment Panda: Németországot senki sem akarja sem erőszakosan, sem sehogyan sem iszlamizálni. Mág az egyébként nevetséges "sharija-rendőrök" és szalafista imámok sem gondolkodnak ebben, megmaradnak a saját (szó szerint és átvitt értelemben is érthető) gyökereiknél...

Abbóls em igaz egy szó sem, hogy - úgymond - "majd a muszlimok túlszülik a németeket/európaiakat", ui. tekintve a mai nyugati iszlám közösséfegre jellemző (egyébként kifejezetten csökkenő) reprodukciós rátát, kb. 400 évbe telne mire a lakosság kb. 20%-a lenne "iszlám gyökerű" - és persze az iszlám gyökerűek zöme sem szélsőséges és nem akarja terjeszetni a hitet és harcolni a gyaur kutyák ellen.:-)

Sexual Harassment Panda 2018.05.16. 14:21:12

@Moin Moin: Akkor nyilván tudsz magyarázatot adni arra, hogy miért kell befogadni mindenkit előbb Szíriából, most már Afrikából is.

chrisred 2018.05.16. 14:21:23

Éppen ideje volt, a németek már 1945 óta nem tettek ki kereszteket az állami hivatalokban.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2018.05.16. 14:22:49

Demokratikusan megválasztott kormány hoz egy többség által támogatott döntést. Hol itt a baj?
Minden ember maga kompetens dönteni, hogy számára egy-egy jelkép mit szimbolizál, teljesen mindegy, hogy egy tartományi gyűlés, vagy egy egyházi szervezet mit gondol róla hivatalosan, ha az embernek mást jelent, akkor az ő valóságában az a más az igaz.

Nos, ha 54% támogatja, akkor hol itt a baj? Nem látom a hírértéket, csak a generáltat.

Amúgy meg ez olyan, mint mikor skandináviában elkezdték leszedni a kereszteket, mert sértő. Csak elfelejtették folytatni az összes többi vallási jelképpel is, mert ugye akkor nyilván azok is sértőek. Vagy csak szerencsétlen balf.szok, és beszopták, hogy van, akinek több jog jár, mint másoknak.

De mindegy is.

Viszont a csador témához egy érdekesség, ha már felmerült, hogy használatával a nők a saját közösségük erkölcsi, vallási normáinak akarnak megfelelni.
Mikor Atatürk meg akarta kicsit reformálni Törökországot, a bigott vallásosság gyengítésével kezdte (teljesen logikus módon, a teokráciák egyszerűen életképtelenek hosszú távon, ezt csak a 10000 éves emberi történelem bizonyítja). Ennek legszembetűnőbb jele ugye az elfátyolozott arcú nő.

Mivel tudta, hogy nem lesz egyszerű dolga, egy igen huszáros megoldással állt elő.

KÖTELEZŐVÉ tette a fátyolhasználatot a prostituáltak számára. Mivel a rendes nők nem akartak prostinak látszani (pedig a saját közösségük erkölcsi, vallási normái alapján annak kellett volna, hiszen pl. az iszlámban a vallás erősebb, mint a világi állam), villámgyorsan levetették a fátylat.
Szóval hirtelen ennyire fontos lett a közvélemény megítélése, szemben a saját közösségével. Ennyire fontos volt a vallási előírás a világi dolgokkal szemben.
Hát ennyi a sztori :)

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 14:27:08

@Szelid sunmalac:
A kereszténységnek és a humanizmusnak sok közös pontja van. A humanizmus nagy gondolkodói közül sokaknak voltak keresztény gyökerei és sokan voltak vallásosak. A keresztény humanizmus mint irányzat elég erős befolyással bírt a későbbi gondolkodókra is. Az pedig aligha lehet kérdés, hogy a humanizmus pedig komoly hatást gyakorolt és gyakorol a liberalizmus filozófiájára.

Grand Prix 1801 2018.05.16. 14:36:46

@spinat:

50,5% katolikus = abszolút többség

élhetetlen 2018.05.16. 14:37:10

Semjén Zsolt meg, gondolom, azóta is veri a falba a fejét, hogy ez miért nem neki jutott eszébe. Megint elsők lehettünk volna valamiben.

blah 2018.05.16. 14:38:26

ha szerintük ez megvédi őket vagy ettől érzik jobban magukat tőlem a seggükbe dugva is járkálhatnak. a 21. században még mindig téma a vallás, na ez a röhej. a világ 90%-a putriban él de azért hisznek. minél nyomorultabb életet él valaki annál vallásosabb. na ez azért vicces.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.16. 14:42:52

@zord íjász:

A "keresztyén" szó a magyar protestánsok túlhevült aktivitásának eredménye. Annyira utálták a katolicizmust, hogy még erre is saját szót akartak kitalálni.

S ,még adta is hozzá egy igaz, de irreleváns magyarázatot: hogy nincs köze a "keresztény" szónak a "kereszt" szóhoz - ami tény, de a kérdés szempontjából lényegtelen.

CoolKoon 2018.05.16. 14:54:28

@chicks_for_free: Ateistaként (az itt kommentelő ál-ateista, valójában inkább lusta keresztényekkel ellentétben) nekem ugyanazért nem tetszik a döntés, mint amit a poszt utolsó pár mondata is említ: a kereszt (pláne ha feszület) úgy a keresztények, mint a nem keresztények szerint is vallásos jelkép. Lehet azzal a hazugsággal takarózni, hogy nem az, de közben mindenki (az ostoba bajor miniszterelnök, aki ezt kitalálta, természetesen az is) tudja, hogy pont azért lettek kirakatva a hivatalokba, mert vallási jelkép. Ez pedig igenis sérti az egyház és az állam szétválasztásának az elvét, ami nem mellesleg szintén minden nyugati demokrácia alappillére. Az iszlám fanatizmusra nem az a megfelelő válasz, hogy akkor "ellensúlyként" teleszórjuk kereszttel az egész országot (sőt, még a menekültszállásokon is minden szobába tetetünk legalább kettőt), hanem az, hogy ugyanúgy nem engedünk az iszlám vallási jelképek megerősödésének, mint ahogy az elmúlt évtizedekben a keresztény jelképeket se erőltettük rá boldog-boldogtalanra. Igen, attól tartok, hogy ebben bizony az (általam amúgy nem igazán kedvelt) franciák által mutatott példa a követendő. Európában akar élni? Oké, hordhatja a nő az arcát NEM eltakaró fejkendőt az utcán is, de ennyi (ha teljesen el akarja takarni az arcát, azt megteheti otthon, a mecsetben, esetleg ismerősöknél, rokonoknál stb.). Viszont a kereszt erőltetése annyira abszurd, mintha az iszlám fejkendő ellensúlyozására a női állami hivatalnokoknak kötelezően apácák által hordott fejkendőt kéne hordaniuk, hogy "kihangsúlyozzák Bajorország európai jellegét" (vagy valami ehhez hasonlóan idióta indoklással).

CoolKoon 2018.05.16. 14:55:55

@élhetetlen: Gondolom, azért, mert a magyar állami hivatalokban (és más közintézményekben) már eddig is automatikusan ki volt függesztve a kereszt (na tippelj, hogy hol...)...

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 14:57:36

@CoolKoon:
Magyar állami hivatalokban kereszt?

CoolKoon 2018.05.16. 15:01:00

@Vinitor: "Demokratikusan megválasztott kormány hoz egy többség által támogatott döntést. Hol itt a baj?" - Ott, hogy egy demokratikusan megválasztott kormány se hozhat antidemokratikus/alkotmánysértő döntést.

"ha az embernek mást jelent, akkor az ő valóságában az a más az igaz." - Ezzel csak az a baj, hogy valójában az embereknek igenis a keresztény vallási jelképet jelenti, nem mást.

"Nos, ha 54% támogatja, akkor hol itt a baj? Nem látom a hírértéket, csak a generáltat." - Ha a lakosság 54%-a támogatná, hogy pl. Gyurcsány Ferencet főbe lőjék, akkor már holnap falhoz állítják?! Civilizált országokban ez nem így működik...

"Amúgy meg ez olyan, mint mikor skandináviában elkezdték leszedni a kereszteket, mert sértő." - Igen, hülyeséget beszéltek. Azért kellett volna leszedniük, mert vallási jelkép. Az összes többi vallási jelképpel együtt.

"KÖTELEZŐVÉ tette a fátyolhasználatot a prostituáltak számára." - Hiába, (a mostani vezérük, az ostoba és éjsötét Erdogan-al szemben) Atatürk egy ritka agyafúrt fickó volt. Nem véletlen, hogy az értelmesebbjei a mai napig elismerik a munkásságát.

CoolKoon 2018.05.16. 15:01:39

@Muad\\\'Dib: Hát az ország címerét láttad-e már valaha?

CoolKoon 2018.05.16. 15:03:02

@Szelid sunmalac: Az, de ezt szerintem senki se tagadja. Még az ostoba arabok is tudják, ezért is gyűlölik a liberális államformákat annyira.

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 15:03:04

@CoolKoon:
A címer nem ér. :) Azért ez más kategória.

2018.05.16. 15:03:51

@Szelid sunmalac: no, és a Bibliában említett szabad akarat?

CoolKoon 2018.05.16. 15:06:08

@Szelid sunmalac: "Amit ma jogallamnak meg liberalis gondolkodasnak hivsz, azt koszonheted a reformacionak a keresztenyseg elleneben" - Már csak azért is vicces az érvelésed, mert egyrészt maga Luther is szerzetes volt, másrészt pedig maga a reformáció is a kereszténységből indult ki, és a legtöbb tekintetben (némi formai különbségeket leszámítva) igenis megmaradt a kereszténység keretei között.

CoolKoon 2018.05.16. 15:07:04

@Muad\\\'Dib: Más kategória, de Mo-n már csak ezért is lenne baromság a problémának a felvetése is.

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 15:08:46

@CoolKoon:
Mivel a protestantizmus a kereszténység egy ága, vicces is lenne ha keresztényellenes lenne...

CoolKoon 2018.05.16. 15:09:23

@Muad\\\'Dib: "nem vallási hanem kulturális jelkép mivoltában tennék ki" - Pontosan ezért egy pofátlan hazugság az egész.

CoolKoon 2018.05.16. 15:10:24

@Muad\\\'Dib: Ezt mondom én is. És ez a magyarázata annak is, hogy miért irtóznak az aljas fundamentalista muftik annyira a liberalizmustól, mint ördög a tömjénfüsttől.

CoolKoon 2018.05.16. 15:13:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Szét kell zúzni a szekuláris államot." - Csak szólok, hogy a keresztény, kvázi teokratikus berendezkedésű államalakulatok (pl. Franco Spanyolországa) általában kimondottan üldözik a kommunistákat és a kommunizmussal szimpatizálókat....

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.16. 15:42:11

@CoolKoon:

Nem kell teokrácia, ez történelmi hiba. De mindig van minden államnak állameszméje. A "szekularizmus" csak a liberalizmus szinonímája.

Hogy jön ide Franco?

Bobby Newmark 2018.05.16. 15:44:41

@Grand Prix 1801: Sűrűn emlegetett orbitális faszság.

chrisred 2018.05.16. 15:45:55

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A liberalizmus nem állameszme, hanem államhatalmat korlátozó eszme.

CoolKoon 2018.05.16. 15:46:23

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Úgy, hogy az nem egy szekuláris állam volt, nagyon nem. És van egy rossz hírem: ha nem szekuláris az állam, akkor bizony óhatatlanul teokratikus. Több lehetőség nincs.

I_Isti 2018.05.16. 15:46:27

@Moin Moin: "ami ma Európa, éppenséggel egy több évszázados, a keresztényésg ellenében foylattott küzdelem eredménye "

He-he... Vicces vagy! Ez egy olyan "kereszténység ellenében" lefolytatott küzdelem", amit más vallások ellenében olyan nagyon nem lehetett volna egyáltalán "lefolytatni". Pl próbáltál volna meg valaha küzdeni a Gangesz partján a pária kaszt felemelése ellen! Még mára sem sikerült sőt, India csak azért tudott atomhatalommá válni, mert az oktatási rendszerét a klasszikus Brit -- vagyis nem a mai -- Impérium hozta létre, sok-sok keresztény misszionáriussal...

Bobby Newmark 2018.05.16. 15:54:10

@Muad\\\'Dib: Ja, mert vallási terrorban nem igazán életbiztosítás felvállalni az ateizmust.

Ma meg ahol nincs vallási terror, ott a tudósok 90+%-a ateista. A vallásos meg vagy különválasztja a munkájától a hitét, vagy rendszeresen, nagy nyilvánosság előtt hülyét csinál magából.

Muad\\\'Dib 2018.05.16. 15:57:46

@Bobby Newmark:
Tehát a keresztény humanista filozófusok azért voltak vallásosak, mert nem merték felvállalni az ateizmust? OMFG! Lenne hová fejlődnie az oktatásnak...

Bobby Newmark 2018.05.16. 15:58:57

@Grand Prix 1801: És ez mit bizonyít azon kívül (az előzővel együtt), hogy a halálfélelem elveszi az ember eszét? Továbbá nem nagyon igaz ez a két kijelentés, csak olyan jól hangzik, és szereted mondogatni.
De ha ellenőrizhetetlen kijelentésekkel dobálózósat játszunk, akkor: macsetés ISIS katona ellen a nem mártír szellemiségű keresztény is gyorsan hithű muszlimmá változik.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.16. 16:06:56

@chrisred:

Vicces szójáték.

Akkor ezen az alapon a kereszténység nem vallás, mert a többi vallást akarja korlátozni.

chrisred 2018.05.16. 16:08:03

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Miben korlátozza a kereszténység a többi vallást?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.16. 16:10:07

@CoolKoon:

keresztény állam volt, mi azzal a gond?

A teokrácia nem a szekularizmus ellentéte. A teokrácia azt jelenti, egy vallási testület közvetlenül gyakorolja a politikai hatalmat. Pl. ilyen állam a Vatikán. Valamint Irán, ahol a választott testületek felett van egy papi tanács, mely jpgosult vétót emelni a parlament, a kormány, a bíróság minden döntése ellen.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.16. 16:13:23

@chrisred:

Abban, hogy pl. történelmileg ellnezte a vallásszbadságot, s akítvan hatott az idegen vallások állami tiltását elérendő.

Bobby Newmark 2018.05.16. 16:13:57

@Muad\\\'Dib: Nem, valóban volt olyan időszak, hogy őszintén vallásos tudósok próbálták megfejteni, hogy mi volt Isten akarata, meg hogyan rakta össze a világot, de ez igen kurvagyorsan kiderült, hogy elég idióta megközelítés, ki is kopott hamar.

Te viszont tényleg le akarod tagadni, hogy a társadalmi nyomás meg a nem szekuláris államok fenyegetésének lenne hatása az ateizmus felvállalására?

chrisred 2018.05.16. 16:18:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Tehát a riválisa volt a többi vallásnak. Ami valóban korlátozza az összes vallást a kereszténységgel együtt, az ateizmus.

Bobby Newmark 2018.05.16. 16:19:28

@CoolKoon: Jó, de arra a keresztre nem Jézust feszítették, hanem Gorot.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.16. 16:41:27

@chrisred:

Ami szintén egy valllás.

Pomnt ahogy a liberalizmus is egy állameszme.

Bobby Newmark 2018.05.16. 17:21:24

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Lófaszt vallás. A nem bélyeggyűjtés nem egy hobbi, a nemfutás nem egy sport.

Ellenben szopatni a hülyéket neten a vallásosságukkal, az egy hobbi.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.16. 17:58:31

@Bobby Newmark:

Az ateizmis nem "nem vallás", hiszen nem azt mondja, hogy lényegtelen kérdés van-e Isten, hanem azt, hogy nincs.

Azaz, példáddal élve ez nem "nem-bélyeggyűjtés", hanem "a bélyeggyüjtés ökörség".

Bobby Newmark 2018.05.16. 18:10:11

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Már az egyik változata, ameddig az agyad eljut. Közben van ateista vallás (buddhizmus), 'gyenge ateizmus' (kb agnoszticizmus), meg 'erős ateizmus' (inkább vallástagadás, "én ezt a hülyeséget amit Istenről összehordotok, nem hiszem el").
Ez rögtön három különböző módja az ateizmusnak, amikből egyet sikerült felfognod. És egyébként mindhárom típusú hozzáállású emberre használhatod az "ateista" szót.

chrisred 2018.05.16. 18:41:47

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Szokás szerint kevered a materializmussal. Az ateizmus nem ideológia, csak egy állítás - pontosabban egy tagadás.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.16. 19:50:12

@Bobby Newmark:

Az agnpszticizmus NEM ateizmus.

A buddhizmus se az.

Szóval ne úgy vitázz, hogy átváltoztatpd a szavak értelmét.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.16. 19:52:19

@chrisred:

Az ateizmus ideológia, hiszen minden világnézet ideológia.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.16. 21:07:38

@zord íjász:

"Két olyan szó van, amitől annyira elborul az agyam, hogy úgy érzem még a fideszbe is képes lennék a tagfelvételemet kérni:

a kereszTYén, meg a pocaklakó"

Inkább szúrd tökön magad, ha nem tetszik. De akkor sincs közöd ahhoz, hogyan nevezi magát egy olyan közösség, amelynek te nem vagy tagja.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.16. 21:10:30

@Brix:

"Csak örülni lehet, hogy a németek - talán - megtalálják újra identitásukat!"

Ne hidd. Majd megtámadják a Verfassungsgerichten és megsemmisítik a bajorok törvényét.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.16. 21:14:16

@Moin Moin:

"... amelyben idegenek előtt haladonfővel mutatkozni egy nőben diszkomfortérzést kell, akkor az szó szerint (lelki hatásaiban) "meztelennek" érzi magát a fejét/arcát takaró kendő nélkül."

Akkor ne jöjjön Európába, senki nem hívta. - Oppardon, Merkel nyanya hívta. :(

De akkor is az van, hogy a vendég alkalmazkodjék a vendéglátóhoz. Igaz, hamarosan ők lesznek a többség...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.16. 21:20:08

@Moin Moin:

"Minden egyes, ismétlem: minden egyes merénylőről kiderült, hogy nem "a vallás" motiválta atettét, hanem a saját súlyos és tartós frusztrációi, amelyek feloldásához keresett "valamilyen" kiutat."

Hogy nem ég le a bőr a mocskos pofádról, amiért így hazudsz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.16. 21:26:50

@Vinitor:

"KÖTELEZŐVÉ tette a fátyolhasználatot a prostituáltak számára."

Ezt még nem hallottam, de zseniális!

CoolKoon 2018.05.16. 21:48:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "keresztény állam volt, mi azzal a gond?" - Muhahahaaa, seeemmi az égegyadta világon. Csak hát próbáltad volna ott untatni a jónépet a komcsi maszlagaiddal....

"A teokrácia azt jelenti, egy vallási testület közvetlenül gyakorolja a politikai hatalmat." - Én nagyon jól tudom, mi az a teokrácia.

"A teokrácia nem a szekularizmus ellentéte." - Nem véletlenül írtam kvázi teokratikus államformákat. Gyakorlatilag a Monarchia Magyarországa is az volt, majdnem a végéig. És de, valamilyen egyháznak állammal való összefonódása a szekularizmus ellentéte, akkor is, ha nem közvetlenül az egyház irányítja az államot, csak részt vesz az irányításában.

CoolKoon 2018.05.16. 22:00:03

@Moin Moin: "A rabló azért takarja el az arcát, mert nem akarja, hogy a közössége szerint erkölcstelen tette miatt lelepleződjön és így közmegvetés tárgya legyen." - Pontosan emiatt nem tolerálja hosszútávon Európában egy társadalom se, hogy bármely csoport teljesen elfedett arccal járkáljon az utcán.

"...akkor az szó szerint (lelki hatásaiban) "meztelennek" érzi magát a fejét/arcát takaró kendő nélkül." - Na, ez utóbbi az, amit konkrétan a büdös nyugati komcsin kívül mindenki leszar. Ha nem érzi jól magát eltakart arc nélkül, az az ő baja, mert az őt övező társadalom pedig nem érzi jól magát attól, hogy még az arcát is teljesen eltakarja mások elől. Pontosan azért, mert úgy fest, mintha egy betörő/rabló lenne.

"az euroatlanti társadalmakban általában a nemiszervek el nem takarása milyen disszonáns érzéseket kelt" - Csakhogy a kettő között van egy igencsak lényeges különbség: a nemi szerveket sose használták mások azonosítására, leginkább azért, mert nem igazán alkalmasak rá. Amióta viszont személyi igazolvány létezik, azóta a legtöbb európai országban kötelező hordani, és a hatóság kérésére igazolni magát (vagy személyi helyett egyes helyeken az útlevél meg a jogosítvány is elég). Ez pedig egyáltalán nem képezi vita tárgyát, föl se merül, hogy ebből engedni kéne. Idióta vallási előírásokra hivatkozva se.

Bobby Newmark 2018.05.16. 22:15:03

@CoolKoon: 1. Kettőskereszt.
2. Mortal Kombat megvan? Goro. Keress rá, ha nincs.

1+2=WTF?

Bobby Newmark 2018.05.16. 22:17:14

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nem én definiálom át, hanem te használsz szándékosan szarul túl szűk definíciót, csak hogy faszkodhassál. Igazi gyökér viselkedés, de ettől igazad nem lesz.

Továbbá van annyi átmenet a 3 kategória közt, hogy a te elbaszott egysíkú definíciódnak gyakorlatilag senki nem felel meg.

CoolKoon 2018.05.16. 23:31:49

@Bobby Newmark: Jaaa mert hogy négy karja van. Uff, ez azért eléggé "érdekes" gondolatmenet....

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 06:05:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
1. Hivatalosan irómai katolikus vagyok, és templomban kereszteltek meg egy olyan korban, amikor ez nem számított annyira természetesnek, bár az kétségtelen, hogy az Istennel való misztikus kapcsolatom és kereszténységem a maga sajátos ösvényét járja, és abban bízom, hogy ez az ösvény elnyeri majd a tetszését, amikor el kell számolnom előtte az életemmel.
2. Hogy nekem mihez van közöm, azt nem te fogod eldönteni, és nem te fogod megmondani. Tudom én, hogy egy ilyen világ kiépítésén fáradoztok, ahol ez a fajta lágermentalitás az evidenciának számít az én szomorú és szent magyar hazámban, amelyből a gazdáid bűnözők otthonát csináltatak,, de mielőtt ez a szép, új világ végleg és visszafordíthatatlanul megvalósul, nekem azért még lesz ehhez egy-két szavam, és ezt te, például itt a blog.hu-n, semmiféle módon nem tudod megakadályozni, legyen ez bármilyen gyötrelmes is a számodra.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 06:09:12

@zord íjász: irómai=római, bár az úgy szellemesebb lett volna, hogy iróniai katolikus, azt hiszem ezt el is mentem magamnak, mint gondolatot, mert tetszik., és van egy rakat közéleti szereplő, akire röhögve rá lehet húzni ezt a jelzőt, Lám a gyors gépelésnek is van haszna, és az elütések olkyor gondolatébresztően hatnak.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2018.05.17. 07:29:50

Bevallom nem ismerem a bajor alkotmányt, de ha benne van a vallás-szabadság, akkor abba belefér a hivatalok felkeresztezése, amennyiben nem teszik, kötelezővé, hogy a folyamodvánnyal betérők szintén hordjanak keresztet a nyakukban. Mert ez utóbbi antidemokratikus. Egy vallási szimbólum falra akasztása nem az.
Ugyanaz a helyzet, mint a liberalizmus vs neonácik kérdésben. Ugyanis a valódi liberalizmus elismeri, hogy még a neonáciknak is joga van a saját véleményhez, meggyőződéshez, és ezt nem lehet szankcionálni, míg tettleges törvénysértésbe nem megy át. A mai liberalizmus azt ismeri el, hogy mindenkinek joga van a véleményhez, amíg az a vélemény ugyanaz, mint a liberalizmusé. Ezt nevezik a filozófusok a liberalizmus paradoxonának.

A kereszt nekem pl. az újszövetségi keresztény vallásban gyökerező európai értékrendet jelenti, és úgy vélem, az emberek halmazába én is beletartozok.

Azért a legyen kereszt a hivatalok falán vs nyírjuk ki a Ferkót kérdést ugyanolyan súlyúként kezelni elég nagy demagógia. De a dolog tulajdonképpen egyszerű, nem látom a keresztellenes tüntetőket a hivatalok előtt olyan számban, hogy a tekintetes urak gyülekezete visszavonulót fújjon. Tehát nem üti át az ingerküszöböt, tehát ezek szerint rendben van. Akkor tessék szépen felvállalni a döntések következményét, mint ahogy a felnőtt emberek körében szokás.

A skandináv keresztleszedésben meg igazad van, tényleg minden vallási jelképet el kellett volna tüntetni, az lett volna a demokratikus. Ott sem volt tömegtüntetés, hogy mi ez a kirekesztés, hogy csak a keresztet szedik le.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.17. 08:15:33

@CoolKoon:

Csak fekete és fehér van? Nézd Francót a maga történelmi kontextusában. Egyébként meg a Franco-modell alapgondolata csődöt mondott. Elbukott próbálkozás volt.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.17. 08:17:09

@CoolKoon:

Mit értesz összefonódás alatt? Ez csak akkor minősíthető kvázi-teokratikusnak szerintem, ha a vallás pótol valamilyen állami szerepet. Magyarországon ilyen pl. nincs.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.17. 08:44:20

@zord íjász:

"de mielőtt ez a szép, új világ végleg és visszafordíthatatlanul megvalósul, nekem azért még lesz ehhez egy-két szavam"

Ahogy nekem is. :DDD

"és ezt te, például itt a blog.hu-n, semmiféle módon nem tudod megakadályozni"

Egyedül nem, de szerencsére április 8-án is volt elég velem egyetértő ember, aki megakadályozta. :DDD És ha te meg az efftársaid így folytatjátok, 2022-ben is leszünk elegen.

"legyen ez bármilyen gyötrelmes is a számodra."

Nincs semmiféle gyötrelem, ellenkezőleg: a vinnyogásod, vonításod és szűkölésed zene füleimnek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.17. 08:54:29

@zord íjász:

"és ezt te, például itt a blog.hu-n, semmiféle módon nem tudod megakadályozni"

Abban természetesen igazad van, hogy itt a blog.hu-n nem tudom megakadályozni. Nem is akarom, mert tiszteletben tartom a szolásszabadság jogát.

Ám a dolgok szerencsére nem a blog.hu-n dőlnek el, és nem is a te fikablogodon. A dolgok a való életben dőlnek el, ahogy április 8-án is történt. Ott meg nem éppen te és az efftársaid állnak nyerésre. :D

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 08:57:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
1.Sajnos nekem nincsenek elvtársaim. Bárcsak lennének.
2. Nem tudtam, hogy április 8.-án megakadályoztad, hogy én a blog.hu-ra írjak. Mindig tanulok valamit.
3. Soha nem láttál még nálam nyugodtabb embert. Rezzenéstelenül kezelem a vergődésedet, hogy engem megsérts. Most kimegyek megmetszeni a bokraimat és élvezem a madárdalt..

Moin Moin 2018.05.17. 11:39:10

@csentecsa: Ilyen kiterjeszett értelmezését a keresztnek mint jelképnek még az orosz érdekeket szolgáló PEGIDA sem használta.:-)

Egyébként meg: NINCS "fanatikus iszlám terjeszkedés" - "az iszlám" az általa birtokolt terület nagyságát illetően a 17. század vége óta nem produkált expanziót, sőt!

Bobby Newmark 2018.05.17. 12:11:43

@CoolKoon: Hát, nagyon más létjogosultságát nem látom a kettős keresztnek :D Jó, persze, elvileg az INRI tábla Jézus feje fölött... Szerintem meg ez az "érdekes" gondolatmenet.

CoolKoon 2018.05.17. 12:21:36

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Csak fekete és fehér van?" - Ezt egy szóval se állítottam. Még baloldali diktatúrák esetében sem, hiszen pl. a sztálinizmust, a Pol Pot-féle rezsimet, meg igazából a maoizmust is sokkal károsabbnak tartom, mint azokat a rezsimeket, amelyek a kommunista szatellitországokban honosodtak meg, vagy akár Castro Kubáját.

"Nézd Francót a maga történelmi kontextusában." - A történelmi kontextus úgy nézett ki, hogy volt egy nagy, náci Németország (amely pénzelte és fegyverekkel támogatta), miután pedig az megbukott, Európa hirtelen tele lett baloldali diktatúrákkal (és Nyugat-Európában is nagyon megerősödtek). Viszont ettől függetlenül nagy valószínűséggel ma is ugyanolyan agresszív rezsim lenne, mint akkor volt (ez már csak azoknak az idiótáknak a hozzáállásából is látszik, akiket Spanyolországban megválasztottak). Ergo szerintem ma se járnál sokkal jobban, ha nekiállnál arrafelé arról ömlengeni, hogy mennyire fantasztikus dolog a kommunizmus.

"Egyébként meg a Franco-modell alapgondolata csődöt mondott. Elbukott próbálkozás volt." - Ebben egyetértünk.

"Mit értesz összefonódás alatt?" - Pl. azt, hogy bizonyos kormánytagokhoz úgy járnak a megyéspüspökök, mint vécére. Köves Slomó rebelébennek pedig ugyanezen személyekhez állandó belépője van, talán még kopognia se kell. Németh Sándornak lassan szintúgy.

"Magyarországon ilyen pl. nincs. " - Most épp nem annyira szembetűnő. A Monarchia idején viszont az volt. Gyakorlatilag kevés olyan dolog volt, ami ne az egyház jóváhagyásával történt volna, még akkor is, ha ez formálisan (később már) nem volt törvénybe foglalva.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.17. 12:31:01

@zord íjász:

"Sajnos nekem nincsenek elvtársaim."

Vigyázz, mert ejnyebejnyét kapsz, ha megtudják, hogy megtagadtad őket.

"Nem tudtam, hogy április 8.-án megakadályoztad, hogy én a blog.hu-ra írjak. Mindig tanulok valamit."

Sajnos olvasni még nem sikerült megtanulnod.

"Rezzenéstelenül kezelem a vergődésedet, hogy engem megsérts."

Soha nem akartalak megsérteni. Ha ilyen szándékot véltél felfedezni bennem, akkor a paranoiáddal sürgősen fordulj pszichiáterhez.

"Most kimegyek megmetszeni a bokraimat és élvezem a madárdalt.."

Ennyire felhúztad magad, hogy csak a kertészkedés és a madárdal tud lecsillapítani?
Én már múlt héten végeztem a 39 gyümölcsfám metszésével, már amelyiket kellett, mert friss telepítés, a legidősebb fa is csak másfél éves. A májusi meggy már érik és viszonylag bőven terem, ki is megyek enni róla eg ykeveset. A haszontalan bokrokat pedig meghagyom neked.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.17. 12:32:42

@Moin Moin:

"Egyébként meg: NINCS "fanatikus iszlám terjeszkedés""

Legalábbis ha figyelmen kívül hagyjuk a nyomulását Németországban, Hollandiában, Svédországban stb.

Vastag a bőr a képeden, hogy így tudsz hazudni, annyi szent.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.17. 13:43:25

@CoolKoon:

Alapvetően Franco egy speciális helyzet terméke.

A spanyol nép két táborra oszlott: egyenlő mértékben balra és jobbra.

Csak aztán a bal tábor összeveszett egymással, sok esetben az egyes balos csoportok Francónak szóltak egymás ellenében. A szovjetbarát kommunisták pl. időnként együttműködtek a francóistákkal az anarchkommunisták és a trockisták ellenében.

Ezzel szemben a jobboldalon a hagyományos keresztény jobb, a 2-féle monarchisták (akik egyébként utálták egymást), s fasiszták, s a hadsereg együtt tudott működni, s megállapodtak a kompromisszumos Francóban. Később Franco be is zúzsta az egyes csoportokat, már a hatalom birtokában.

De alapvetően nem a németek nyerték meg ezt a háborút nekik. Plusz Franco semlegességpárti volt, még a német erő csúcsán se volt hajlandó szövetségre lépni Hitlerrel, direkt olyan feltételeket támasztott erre, amiket Hitler sose lett volna hajlandó megtenni (pl. a németek támadják meg Gibraltárt, aztán ajándékozzák a spanyoloknak). Plusz, Franco nem érezte Hitlert méltónak saját magához: zavarta kétes viszonya a kereszténységhez, a fajelméletet meg hülyeségnek gondolta.

Nme vagyok kommunista, ami nem jelenti, hogy ne fogadnám el Marx egyes nézeteit. A marxi helyzetmegállapítást nagy részben elfogado, de se a magyarázatát, se a megoldási javaslatot.

A liberalizmus oldaláról nézve egyébként Franco is marxistagyanús volt, sose kedvelte a szabad versenyt, a korlátlan kapitaklizmust, a nagytőkét. Talán nem teljesen pontos, de Franco e tekintetben kb. Csurka nézeteit vallotta, levonva belőle az antiszemitizmust.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.17. 13:50:44

@CoolKoon:

Orbán alapvetően igyekszik megsemmisíteni a ballibek minden támaszát.

Mik is ezek: Soros, a nyugati tőke, a zsidók, az alternatív kisegyházak.

Soros ellen nyílt harc indult, s Orbán nyerésre áll.

A nyugati tőke megértette: jobban jár ha nem politizál nyíltan, s ma már ez van. Már pl. sose "reagál idegenesen a tőzsde" Orbán ellen, s "piac láthatatlan keze" se folyton a ballibekre szavaz.

A zsidók fontos kérdés. Meg kellett osztani a ballib acélbástya MAZSIHISZ-t, belülről és kívülről is. Plusz, sikerült megszerezni az amerikai zsidó lobbi szimpátiáját, majd már Izraelét is. A zsidókártyával sakkban lehet tartani a németeket is, plusz haszon.

A kisegyházak közül 2 van, melynek nagy a társadalmi súlya: a jehovisták és a hitgyülisek. A jehovisták nem politizálnak, így nem számítanak. A Hitgyüli nagyon politizál, s mára sikereült fanatikus ballibből Fidesz-közelivé tenni őket, plusz az amerikai zsidó kapcsolataikat is Orbán felé fordították.

Ennyi az egész.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.17. 13:51:21

@CoolKoon:

A lényeg: nem volt és nincs is semmilyen kváziteokrácia.

Moin Moin 2018.05.17. 22:09:30

@Grand Prix 1801: Nos, ez először is egy 2016-os hír az ATV-ről - éépen akkoriban pozícionálta át az ATV-t Fidesz-kompatibilissé a tulajdonosa... De ez csak az egyik dolog. Sokkal fontosabb e hír kapcsán, hogy tipikus (egyébként orosz gyártású) fake news. lLelellenőriztettem svéd forrásból, hogy mi is törtnt valójában és mi az, ami hazugság. Nos, van egy kis valóságtartalom, amit feltupíroztak, átszabtak, kibővítettek és így tálaltak fel. Kb. mint a hírhedtté vált berlini orosz lány esetében: volt eltűnés, csak nem úgy és nem azért...:-)

A cikk egyébkén t is tele van tárgyi "tévedésekkel" - hogy csak a legnyilvánvalóbbat említsem, Svédorszgban nincs is "polgármester", a nevezett hölgy városi tanácsnok... Ezek a kisebb-nagyobb, finomabb-durvább "áthangolások" jellemzik az egész "tudósítást".

chrisred 2018.05.18. 07:34:14

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Kimaradt a felsorolásból a volt szovjet elithez való dörgölőzés, de a lényeg benne van: Orbán 2006 után megértette, ha át akarja venni a ballibek helyét, olyanná kell válnia, mint a ballibek. Ebben sikeres volt.

chrisred 2018.05.18. 07:38:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Fogalmi tévedés. Ezekben az országokban nincs iszlám terjeszkedés. Akkor lenne, ha az ottani lakosok vennék fel az iszlám hitet. Legfeljebb iszlám hívők költöznek oda. Pl. a kereszténység terjed Kínában, mert a kínaiak veszik fel a kereszténységet. Vagy a putyinizmus terjed a világon, mert egyre több olyan politikus van, aki átveszi módszereit, aki korábban demokratának állította be/álcázta magát.

CoolKoon 2018.05.18. 18:02:12

@Bobby Newmark: Mondjuk én konkrétan a Szent Korona tetején levő keresztre gondoltam, de igazad van, van a címerbe azon kívül még egy. Ennek fényében aztán igazán fölösleges lenne Mo-n keresztekkel teleszórni a hivatalokat :P

"Hát, nagyon más létjogosultságát nem látom a kettős keresztnek :D" -. Jó, hát annak az eredete szinte már homályba vész :P
süti beállítások módosítása